به گزارش ایرنا، محمدرضا فرجی‌پور روز چهارشنبه در جلسه رزمایش سایبری استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود : دشمن برای تمام گروه‌ها و رده‌ها برنامه هدفمند نفوذ اعمال کرده و با بکارگیری ابزارهای متفاوت چون نفوذ سایبری، طرح ضربه زدن به امنیت کشور را طراحی کرده است.
وی اظهارداشت : ارزیابی آسیب‌ها و آگاهی از مخاطرات شبکه‌های هوشمند، توسط متخصصان این حوزه ضروری است و باید ابعاد توطئه دشمنان را به درستی شناخت و با آن مقابله کرد.
جانشین فرمانده قرارگاه پدافند غیرعامل سایبری کشور بیان کرد : دغدغه‌های فضای مجازی بیش از چیزی است که اکنون با آن مواجهیم و اگر به درستی مدیریت نشود تبدیل به چالش بزرگ در سطح ملی خواهد شد.
وی با بیان این که در دنیا 2 رویکرد نسبت به فضای سایبری وجود دارد، اضافه کرد : عده‌ای نگرش خوشبینانه و عده‌ای هم تصور بدبینانه به این فضا دارند که باید با بررسی و تحلیل چگونگی نگرش دنیا به این فضا، تلاش کرد تا از ظرفیت‌های آن بهره‌مند شد.
فرجی‌پور ضمن تاکید بر بهره‌مندی ظرفیت فضای سایبرب و مجاری در کنار شناخت آسیب‌ها و تهدیدات آن ، گفت : بحث امروز فضای مجازی ، بحث حاکمیت کشور است که باید با مدیریت صحیح حکمرانی دشمن بر فضای سایبری را محدود کرد.
وی با بیان این که مساله اکنون کشور مسدود کردن یک پیام رسان نیست، بلکه مساله مسدود کردن حکمرانی یک عده از پیام رسانان است، اضافه کرد: با اقدام اخیر شورای عالی امنیت کشور جلوی بسیاری از توطئه‌ها و آسیب‌های احتمالی دیگر که در حال پیشروی بود، گرفته شد.
فرجی‌پور برگزاری رزمایش سایبری را آگاهی بخش به مدیران نسبت به خطر و تهدید فضای سایبری ذکر کرد و یادآور شد : فضای مجازی یک بستر مناسب برای حکمرانی در دنیاست که باید این فضا به درستی مدیریت و حراست شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در این جلسه با اشاره به این که امروز تمام فعالیت‌ها و زیرساخت‌های حیاتی و حساس و اماکن حفاظت شده به حوزه سایبری وابسته است، اضافه کرد : پیش‌بینی متخصصان این است تا سال 2020 تعداد کاربران اینترنت به چهار میلیارد نفر در جهان برسد.
کارخایی تاکید کرد : نامگذاری این عصر به عصر مجازی و سایبری مرهون علم و تکنولوژی است و زیرساخت‌های خوبی در کشور با افزایش پهنای باند ایجاد شده است.
وی تصریح کرد : در کنار ارزشمندی این فضا و نگاه فرصت محور باید به آسیب‌ها و تهدیدهای آن توجه کرد.
به گزارش ایرنا، در این نشست مقرر شد اگر ظرفیت برگزاری رزمایش سایبری در استان سمنان مهیا باشد این رزمایش در آینده‌ای نزدیک در سمنان برگزار شود.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.