علی اصغر مجد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : 30 درصد ماشین آلات واحدهای صنعتی و تولیدی دامغان به روز رسانی نشده و فرسوده است.
وی اظهارداشت : برای کیفیت بخشی محصولات تولیدی و رقابت با بازارهای جهانی راهی به جز به روزرسانی ماشین آلات واحدهای صنعتی در دامغان وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد : 25 درصد واحدهای متوسط و کوچک دامغان برای تولید محصولات نیازمند به روز رسانی ماشین آلات هستند که دولت باید با ارایه ساز و کارهایی برای رفع این چالش اقدام کند.
فرماندار دامغان با بیان این که واحدهای بزرگ این شهرستان به نسبت واحدهای صنعتی متوسط و کوچک در بحث استفاده از ماشین آلات به روز از جایگاه خوبی قرار دارند ،ادامه داد : براساس آمار موجود بیش از 50 درصد این واحدها از علوم روز در تولید محصولات استفاده می کنند.
مجد اضافه کرد : یکی از علت های اساسی در تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران، نبود بازار فروش است و باید با نوسازی ماشین آلات خط تولید برای افزایش اشتغال و رونق کسب وکار در دامغان تلاش کرد.
شهرستان دامغان بیش از 90 هزار نفر جمعیت دارد.
به گزارش ایرنا، در 9 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.