به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی دارابی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در شهرستان مهدی شهر استان سمنان، افزود: دغدغه های کانون ها و مدیران فرهنگی باید کاهش آسیب های اجتماعی باشد به ویژه باید در مسایلی مانند حاشینه‌نشینی، سکونت‌گاه‌های غیررسمی، طلاق، اعتیاد و مفاسد اخلاقی، بهره‌گیری از شبکه تبلیغی و استفاده از توان مردم برای تاثیرگذاری در لایه های اجتماعی برنامه‌ریزی شود.
وی با اشاره به ظرفیت موجود کشور مانند هیات های مذهبی در کنار تحقق شعائر دینی برای کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: اگر هر هیات مذهبی 2 فرد را از دام اعتیاد نجات دهد و با تاثیر مناسب از طلاق در یک خانواده در همان محل موفق عمل کند، حرکت عظیم فرهنگی شکل می گیرد و بسیاری از آسیب های اجتماعی از بین خواهد رفت.
وی با اشاره به بسیج روحانیون فعال در ارایه مشاوره با روحیه جهادی و خالصانه در سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: با هجمه های شبکه های اجتماعی نیز باید هوشمندانه و به‌هنگام مقابله شود.
معاون امور مجلس و استان های سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: اولین لشکر مبلغین فضای مجازی در استان خراسان رضوی با یک هزار روحانی آشنا با ادبیات حاکم بر فضای مجازی و با شناخت از ذائقه جوانان در این حوزه، شکل گرفت و در سایر استان های کشور نیز این مجموعه در حال شکل گیری و ساماندهی است تا سازمان تبلیغات اسلامی بتواند در فضای مجازی نیز مانند فضای واقعی رسالت فرهنگی خود را ایفا کند.
وی با اشاره به فعالیت سامانه سجام برای ساماندهی، شناخت و شناسنامه‌دار کردن مبلغین در سراسر کشور از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، اضافه کرد: از طریق این سامانه مبلغان باید دارای شناسنامه تخصصی و صلاحیت عمومی و تخصصی در این بخش باشند و در قالب این سامانه آموزش مدیریت هیات ها برای جلوگیری از انحراف های فکری در هیات های مذهبی و آموزش های ویژه به فعالان جلسات مذهبی بانوان ارایه شده است که باید در این زمینه از ظرفیت حوزه های علمیه خواهران و دانش‌آموختگان علوم و معارف اسلامی استفاده شود.
معاون امور مجلس و استان های سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: از طریق سامانه سجام در کشور سه هزار و 600 روحانی مستقر در روستاها و مناطق محروم، 20 هزار ائمه جماعات مساجد، مدارس و دستگاه های اجرایی، 90 هزار مبلغ خواهر در کشور شناسایی شده اند و این سامانه ابزاری برای کمک به برنامه ریزی برای اهداف فرهنگی نظام اسلامی و مناسبت‌های فرهنگی و تبلیغی در کشور است.
نشست قرارگاه های فرهنگی منطقه شمال سازمان تبلیغات اسلامی کشور با حضور 6 استان سه روزه است و در اردوگاه فرهنگی شهید کلاهدوز شهرستان مهدی‌شهر استان سمنان و با هدف بررسی وضعیت موجود و تعیین چشم اندازهای فرهنگی سال 97 در حال برگزاری است، در این قالب جلسه‌های آموزشی در این نشست سه روزه موضوعاتی مانند فنون مذاکره، روش های آموزش، مسایل مرتبط با تشکل های دینی، مبلغان و مسایل نشر و ترویج فرهنگ قرآنی ارایه می شود.
از سوی سازمان تبلیغات اسلامی سه هزار و 600 روحانی مستقر در روستاها و مناطق محروم، 20 هزار ائمه جماعات مساجد، مدارس و دستگاه‌های اجرایی و 90 هزار مبلغ خواهر در کشور شناسایی شده‌است.
استان سمنان حدود 30 مدرسه علوم دینی خواهران و برادران، سه هزار طلبه، 830 مسجد، 19 امام جمعه و بیش از 2 هزار روحانی، عالم و دانش‌آموخته حوزه های علمیه در قم و مشهد دارد، سمنان با وجود 112 هزار دانش آموز و 120 هزار دانشجو از استان های فرهنگی کشور است.
6103 تهیه و انتشار: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.