آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : خرید کالای ایرانی نمونه بارز اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی در سمنان است و باید با اصلاح بسیاری از رفتارهای تجمل محور از سوی آحاد جامعه، برای کاهش آمار بیکاری در استان گام برداشت.
وی اظهارداشت : برای افزایش اشتغال در استان باید بسیاری از زیرساخت های سرمایه گذاری در واحدهای تولیدی و صنعتی اصلاح شود و با این رویکرد می توان طرح جامع اقتصادی مقاومتی را در سمنان اجرایی کرد.
استان سمنان رتبه دوم کشور در کمترین میزان نرخ بیکاری دارد
آیت الله شاهچراغی ادامه داد : باید کاغذ بازی های اداری برای فعال اقتصادی که قصد سرمایه گذاری در سمنان را دارد کاهش یابد و در این امر، همکاری مدیران دستگاه های اجرایی اجتناب ناپذیر است.
امام جمعه سمنان اضافه کرد : دولت هم باید در امور مرتبط به خود و نقشی که در زمینه اقتصادی دارد تلاش بیشتری کند تا سرعت کار افزایش یافته و موانع را از پیش روی بردارد.
وی با بیان این که امروز همه ارکان کشور به اقتصاد مقاومتی اعتقاد دارند، تصریح کرد: باید شاخص های رشد و ارتقای اقتصادی را افزایش داده و به حداقل ها در این زمینه قانع نباشیم.
آیت الله شاهچراغی بیان داشت : همه باید مراقب سرمایه های کشور باشیم و تلاش کنیم تا از این سرمایه ها و منابع به نفع رشد و ارتقا کشور حداکثر بهره برداری را بکنیم.
به گزارش ایرنا، در دولت تدبیر وامید 87 تفاهم نامه با سرمایه گذاری 85 هزارمیلیارد ریال با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است.
در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد**انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.