محمدرضا خباز روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : همایش معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری به عنوان یک تجربه منحصربه فرد و رویداد اقتصادی مهم برای اقتصاد ایران و استان سمنان بود.
وی اظهار داشت : در این همایش52 تفاهم نامه بین سرمایه گذاران میهمان و سرمایه سرمایه گذراان استان سمنان منعقد شده است.
وی به اسناد بالادستی کشور اشاره و با بیان این که ایران باید سالانه 65 میلیارد دلار سرمایه گذاری جذب کند تا رشد هشت درصدی در ایران اسلامی محقق شود، ادامه داد: استانداری سمنان در همین راستا اقدام به برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری کرد که برخلاف تهدیدها و سمپاشی های برخی دشمنان با استقبال خوبی روبرو شد.
استاندار سمنان با بیان این که در مجموع 59 تفاهم نامه در حاشیه این همایش منعقد شد، تصریح کرد: بیشترین دستاورد و سرمایه گذاری های انجام شده در این همایش نصیب استان سمنان به عنوان مبتکر این رویداد مهم سرمایه گذاری شد.
وی نتیجه تلاش استان سمنان از فرصت ایجاد شده در این همایش را انعقاد دهها تفاهم نامه به ارزش سه هزار و 124 میلیون دلار و همچنین چندین تفاهم نامه به ارزش بالغ بر 239 میلیون یورو اعلام کرد و گفت: این همایش علاوه بر این تفاهمنامه هایی به ارزش 2 هزار و 522 میلیون یورو و چند تفاهمنامه به ارزش 595 میلیون دلار برای دیگر استان های کشور به ارمغان آورد.
وی با اشاره به سهم بالای 2 بخش صنعت و گردشگری استان سمنان از این همایش مهم بین المللی، خاطرنشان کرد: یکی از طرح های این همایش در بخش گردشگری با اولویت گردشگری سلامت برگزار و بیش از دیگر بخش ها با استقبال مواجه شد که استان سمنان با 19 تفاهم نامه در این بخش گوی سبقت را از دیگر استان ها ربود.
استاندار سمنان ادامه داد : ارزش این تفاهم نامه های حوزه گردشگری به تنهایی یک هزار و 654میلیون دلار بوده است.
وی با اشاره به انعقاد ١٦ تفاهم نامه سرمایه گذاری در بخش صنعت استان ، اضافه کرد : ارزش این تفاهم نامه ها که با 2 ارز مهم دلار و یورو بوده نزدیک بر 790 میلیون دلار و همچنین به ارزش بیش از 790 میلیون دلار 239 میلیون یورو تفاهم نامه هایی به ارزش 231 میلیون یورو بوده که عمدتا با سرمایه گذاران حوزه اتحادیه اروپاست.
خباز تصریح کرد : تفاهم نامه در حوزه انرژی های نو به ارزش٢٠میلیون دلار در سمنان منعقد شد و این استان به واسطه بهره مندی از 300 روز آفتابی و ظرفیت بالا در حوزه انرژی باد در بخش انرژی های نو و تجدیدپذیر از ظرفیت بالا و آینده روشی برخوردار است .
استاندار سمنان ادامه داد : بخش کشاورزی استان سمنان توانست با انعقاد ١٦ تفاهم نامه بالغ بر ٦١٠میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی جذب کند.
به گزارش ایرنا، در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.