علی موذن روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مسابقات بین‌المللی بدمینتون اولین میزبانی ایران اسلامی در رشته بدمینتون و رده جوانان است که در استان سمنان با حضور 37 بازیکن داخلی و خارجی برگزار می شود و امیدواریم کمک بزرگی به بدمینتون‌بازان کشور باشد تا با داشتن شرایط میزبانی بتوانند رده بندی خود را در سطح بین‌المللی ارتقا دهند تا جایگاه بدمینتون ایران در رده بندی جهانی چند پله افزایش یابد.
وی به حضور بدمینتون بازانی از کشورهای پاکستان، سریلانکا، افغانستان و آذربایجان در مسابقات بین‌المللی بدمینتون جوانان اشاره و بیان کرد: برخی از بدمینتون‌بازان این کشور دارای رده جهانی خوبی هستند و در حوزه مهم اروپا و جنوب شرق بازی می کنند که از آنها بدمینتون‌بازانی قوی ساخته و رقابت بازیکنان ایرانی با این بازیکنان از کشورهای خارجی، مهیاکننده پله های ترقی و آمادگی بیشتر برای حضور موفق‌تر در دیگر صحنه های بین‌المللی است.
دبیر فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی، با اشاره به محبوبیت رشته ورزشی بدمینتون در کشور گرایش جوانان به ویژه دختران و پسران از سنین پایین به این رشته در خانواده های ایرانی، گفت: هشت پایگاه استعدادیابی و خانه بدمینتون به همین منظور در استان های مستعد ازسوی فدراسیون بدمینتون برنامه ریزی شد تا استعدادهای موجود شناسایی و برای استفاده در سطح ملی مورد استفاده قرار گیرد.
موذن، به میزبانی سمنان در مسابقات بین‌المللی بدمینتون جوانان اشاره و اضافه کرد: سمنان از استان های مستعد در رشته بدمنیتون است و 2 پایگاه استعدادیابی از هشت پایگاه استعدادیابی کشور در این استان قرار دارد، یعنی در شرایطی که بعضی استان ها هنوز پایگاه یا خانه بدمینتون ندارند، استان سمنان از 2 پایگاه استعدادیابی و 2 خانه بدمینتون برخوردار است.
دبیر فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی با اشاره به میزبانی سمنان در مسابقات رده های مختلف سنی بدمینتون در سطح ملی، خاطرنشان کرد: با میزبانی موفق و آمادگی سمنان، میزبانی اولین دوره مسابقات بین‌المللی بدمینتون در ایران یعنی همین مسابقات بین‌المللی بدمینتون جوانان به این استان واگذار شده است که برگزاری مطلوبی در این زمینه داشته است.
وی گفت: استان سمنان هفت بدمینتون باز دختر و 2 بدمینتون باز پسر در سطح ملی دارد که در رده بزرگسالان الناز فیض منش، پگاه کامرانی و صفورا زمان‌لو از بازیکنان مطرح کشور تشکیل‌دهنده تیم 2 نفره بدمینتون ایران از استان سمنان وارد رده ملی شده اند.
موذن ادامه داد: وجود مربیان دارای رده بین‌المللی و جهانی نیز عامل دیگری برای موفقیت استان سمنان در تربیت بدمینتون‌بازانی موفق برای کشور شده، اشرف‌السادات رضوی از شاهرود و فریدون خدائیان از سمنان، مربی سطح بین‌المللی هستند و استان سمنان پنج مربی سطح ملی نیز دارد که باعث پرورش بدمینتون‌بازان موفقی شده است.
دبیر فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی با اشاره به وجود استعدادهای قابل توجه این رشته در سمنان، گفت: تنها تالار بدمینتون شهر سمنان در تمام نوبت های کاری فعال و پر است و به همین خاطر، به دنبال ایجاد دومین سالن بدمینتون در شهر سمنان هستیم تا پاسخ مناسبی به نیاز ورزشکاران این رشته در شهر مستعد سمنان باشد.
موذن تاکید کرد: برنامه ریزی برای ایجاد دومین سالن بدمینتون در سمنان به خاطر ظرفیت مناسب تربیت بدمینتون‌بازان در رده های بالای ملی در این شهر است که به خاطر آگاهی خانواده ها، وجود زمینه مناسب رشد این رشته و رغبت قابل توجه نونهالان و نوجوانان به بدمینتون در شهر و استان سمنان است.
دبیر فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی و مسوول برگزاری مسابقات بین‌المللی بدمینتون جوانان در سمنان، خاطرنشان کرد: این مسابقات امروز در مرحله یک‌چهارم نهایی در هر دو بخش دختران و پسران در حال برگزاری است و بازی های نهایی هر دو بخش صبح و عصر فردا جمعه سوم آذر96 با حضور محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی در تالار بدمینتون ورزشگاه تختی سمنان برگزار می شود.
استان سمنان 500 بدمینتون باز سازمان یافته دارد که بیش از نیمی از این تعداد را دختران شامل می شود و تعداد بدمینتون بازان غیرسازمان یافته این استان نیز حدود 500 نفر برآورد می‌شود.
استان سمنان با 37 هزار و 400 ورزشکار سازمان یافته، دارنده 2 پایگاه از هشت پایگاه استعدادیابی بدمینتون کشور، در رده ملی و در رده های سنی مختلف، هفت بدمنیتون باز دختر و 2 بدمینتون باز پسر دارد، و در این مسابقات علاوه بر تیم‌های خارجی، یک تیم از استان سمنان در کنار تیم منتخب جمهوری اسلامی حضور دارد.
6103/6026 خبرنگار: مصطفی دهقان ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.