حسین دهقان روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اجرای طرح ویژه مسکن روستایی با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی واحدهای مسکونی روستایی اقدامی ضروری است که باید تداوم یابد.
وی پیامدهای منفی توجه نکردن به روستاها مانند مهاجرت بی رویه و رشد آسیب های اجتماعی در کلان شهرها را یادآور شد و اظهارداشت: ساخت مسکن مناسب و مقاوم سازی خانه ها در مناطقی از استان که بیشتر در معرض سوانح طبیعی مانند زلزله و سیل هستند، در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به این که براساس مطالعات ،20 هزار مسکن روستایی در سمنان باید نوسازی و مقاوم سازی شود، هماهنگی بیشتر سازمان برنامه و بودجه، بانکها و بنیاد مسکن برای پیشبرد سریعتر این طرح را خواستار شد.
دهقان احداث مسکن برای محرومان، تهیه طرح هادی روستاها و اصلاح معابر، تهیه و ارائه طرح های لازم برای بازسازی و نوسازی مناطق مسکونی روستایی و شهرهای زیر پنج هزار نفر، ایجاد نظام فنی و آموزشی حرفه ساختمانی در مناطق روستایی و ارائه تسهیلات بهسازی مسکن روستایی با هدف ارتقا کیفیت ساخت و ساز واحدهای مسکونی روستایی را بخشی از وظایف این نهاد برشمرد.
سرپرست اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان با اشاره به این که در دولت تدبیر و امید بیش از 15 هزار واحد مسکونی مهر نیمه کار دولت نهم و دهم در استان سمنان تکمیل و به بهره برداری رسید، خاطرنشان کرد : تا پایان دولت دوازدهم تمام طرح های مسکن مهر به پایان می رسد.
به گزارش ایرنا، بیش از 570 روستا در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد 292 روستا بالا 20 خانوار است.
با اقدامات دولت تدبیر و امید بیش از 2 هزار و 800 واحد مسکونی در هشت شهرستان استان در بیش از سه سال گذشته بهره برداری شد
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد**انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.