محمد طاهری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : طرح انتقال آب از چشمه سارهای قطری به شاهرود با تصویب در شورای عالی آب و تصمیم گیری در سطح ملی اجرایی شود.
وی پیشرفت فیزیکی طرح انتقال آب از چشمه قطری استان گلستان به شاهرود را بالای 95 درصد اعلام کرد.
وی این طرح را مهم ترین و گرانترین طرح آبی کشور برشمرد و اظهار داشت: وزارت نیرو تاکنون 400 میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه کرده است.
طاهری تصریح کرد : انتقال آب از مناطقی که دارای شرایط مطلوب بارشی هستند به منظور رفع بحران خشکسالی و قطعی آب در شاهرود باید در دستور کار مسوولان استانی قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان ادامه داد : عملیات اجرایی خط انتقال آب از چشمه قطری برای تامین آب آشامیدنی شاهرود بر مبنای آب تخصیصی پنج میلیون متر مکعب در سال است.
به گزارش ایرنا، میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
طرح انتقال آب از چشمه قطری به شاهرود برای رفع مشکل کم آبی این شهرستان از حدود 20 سال قبل مطرح شده و از 11 سال پیش با مصوبه هیات دولت وقت آغاز شد.
شهرستان شاهرود با چالش کمبود بیش از 150 لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی مواجه است و باید با اجرای این طرح ملی برای رفع آن اقدام کرد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.