امیر بینایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سند مردمی با محوریت جمع آوری اطلاعات از مردم، فعالان اجتماعی محله ها و در پی آن تدوین یک سند دولتی با هدف بهبود بهداشت، امکان مدیریت بحران، میزان سنجی مهارت ها، کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد یک مدیریت جدید در حال انجام است.
وی تصریح کرد: جمع آوری اطلاعات را در بخش دولتی استفاده از داده های دستگا های اجرایی، راه اندازی سامانه افکار سنجی و رصد شاخص های اجتماعی انجام می شود.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: روستاهای نردین و تلوبین شهرستان میامی، شهرک شهید بهشتی و ولیعصر شاهرود، منطقه خواجه شهاب و مسکن مهر دامغان، منطقه سردارن شهید، مسکن مهر و کهنه دژ سمنان، بخش درجزین مهدی‌شهر، کرند، فرور و چهل دوش گرمسار، منطقه جلیل آباد و علی آباد آرادن و منطقه جانبازان سرخه از مناطق 15 گانه محله محور و آسیب‌پذیر است.
بینایی با اشاره به این که فعالیت طرح محله محور در کاهش آسیب های اجتماعی با موافقت شورای فرهنگ عمومی کشور در 15 محله استان سمنان بیش از یک سال شروع شده است، خاطرنشان کرد: شناسایی و پایش این محله ها با هدف شناسایی تمام ساختمان های آسیب‌زا مانند خرابه ها و ساختمان هایی که در افزایش آسیب های اجتماعی و همچنین بررسی اماکنی مانند مساجد و کتابخانه ها که در کاهش آسیب های اجتماعی موثر هستند بررسی می شود.
وی یادآور شد: شاخص های فرهنگی، اجتماعی بررسی میزان نشاط و سرمایه اجتماعی ، میزان اعتماد و ارتباط مردم با دولت و در مرحله آخر بررسی اوضاع اقتصادی از مراحل پنج گانه پایش مناطق آسییب پذیر استان سمنان است.
وی با اشاره به این که مردم با آسیب های اجتماعی محله خود آشنایی دارند و دولت نمی تواند بدون اطلاعات کافی برای آن ها راهکار ارایه کند، افزود: جمع آوری اطلاعات در محله با توجه به این که جنس آسیب های اجتماعی در مناطق مختلف متفاوت است با رویکرد محله محور باید اجرایی شود.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: تنها راهکار برون‌رفت و کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی استفاده از ظرفیت های اجتماعی ورود به محله، فعال و تریبت فعالان اجتماعی است.
استان سمنان دارای هشت شهرستان با بیش از 702 هزار نفر جمعیت است.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.