محمدرضا خباز روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رهبر انقلاب با ابلاغ سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، زمینه رشد و توسعه بخش خصوصی را فراهم کرد و هیچ کس حق ندارد مانع رشد و توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی و سرمایه گذاران در کشور شود.
وی با تاکید بر مشارکت بیشتر فعالان اقتصادی و بخش خصوصی در امر سرمایه گذاری، اظهار داشت: یکی از اولویت های اصلی دولت در سال 96 آن است که موانع پیش روی رشد سرمایه گذاری را برطرف و سرعت سرمایه گذاری را افزایش دهد.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره محورهای اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد : برای تحقق اقتصاد مقاومتی و عملیاتی شدن محورهای آن، بخش خصوصی باید میدان دار اقتصاد در کشور باشند.
استاندار سمنان تصریح کرد : در شرایط فعلی که آرامش اقتصادی در کشور برقرار شده، سرمایه گذاران به میدان آمده و اکنون همه ارکان نظام و دولت باید تسهیل کننده و تسهیل گر در عرصه اقتصادی برای سرمایه گذاران باشند.
خباز اضافه کرد : همه ما باید بدانیم در زمان حاضر امر سرمایه گذاری با نرخ سود بانکی 18 تا 20 درصد امکان پذیر نبوده و هیچ منطقی وجود ندارد که فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران با دریافت تسهیلات با نرخ سود بالا سرمایه گذاری کنند.
استاندار سمنان ادامه داد: در شرایط فعلی که نرخ تورم در کشور حدود هشت تا 9 درصد است، شورای پول و اعتبار باید برنامه ریزی و تصمیم گیری کنند تا نرخ سود بانکی نیز کاهش و به نرخ تورم نزدیک تر شود.
به گزارش ایرنا، در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.