منصور کشاورزیان روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اکنون به 17 روستای سمنان با تانکر آبرسانی می شود که براساس برنامه ریزی های انجام شده با تخصیص اعتبار 50 میلیارد ریالی، تعدادی دیگری از روستاهای با جمعیت بیش از 20 خانواز از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می شود.
وی بیان کرد: یکی از دلایل مهاجرت جمعیت از مناطق روستایی به شهر در سمنان نبود زیرساخت ها و کمبود آب آشامیدنی است که با درایت دولت تدبیر وامید اکنون بخش قابل توجه از این مشکلات برطرف شده است.
وی اضافه کرد: یکی از اقدامات لازم برای توسعه اقتصادی و گردشگری در سمنان توجه به زیرساخت ها در مناطق روستایی است و در چهار سال گذشته با درایت دولت تدبیر وامید بیش از 30 روستایی بالای 20 خانوار سمنان از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سمنان گفت: این شرکت آمادگی دارد تا با حفر چاه و انتقال و تامین آب از حوزه های همجوار از سوی شرکت آب منطقه ای برای تمامی روستاهایی که از نعمت آب آشامیدنی برخوردار نیست اقدام کند.
وی تصریح کرد: برای تامین آب آشامیدنی در 17 روستایی که اکنون با تانکر آبرسانی می شود بیش از یکهزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امیدواریم در چهار سال آینده با تخصیص اعتبار تمام روستاهای استان با تامین منابع پایدار از آب لوله‌کشی بهره‌مند شوند.
به گزارش ایرنا، 284 روستاهای استان سمنان با استفاده از 133 حلقه چاه، 91 دهنه چشمه و 15 رشته قنات تامین آب می شود
میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود و با کمبود حدود 150 میلیون مترمکعبی مواجه است.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.