علی اصغر مجد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : هم اکنون چالش کمبود آب در پنج روستای دامغان یکی از دلایل اجرا نشدن طرح های اشتغالزایی در این مناطق و مهاجرت بحران کم آبی است.
وی اظهارداشت: بیش از 30 واحد معدنی دامغان به دلیل کمبود آب غیرفعال یا از 30 درصد ظرفیت تولید خود استفاده می کنند که این امر در طولانی مدت به افزایش نرخ بیکاری در این شهرستان منجر می شود.
وی اضافه کرد : در زمان حاضر دامغان با چالش کمبود آب 110 لیتر درثانیه مواجه است در حالی که سطح آب در سد شهید شاهچراغی هم بیش از 50 درصد نسبت به 6ماه گذشته کاهش یافته است.
فرماندار دامغان تاکید کرد : باید برای افزایش اشتغال و رونق و آبادانی این شهرستان برنامه ویژه ای با تامین منابع آبی اتخاذ شود و با شرایط فعلی نمی توان طرح های توسعه ای اقتصادی را در دامغان اجرا کرد.
مجد تصریح کرد : رفع کمبود آب در کنار ارایه تسهیلات رونق تولید و بخشش های مالیاتی و بیمه ای برای کاهش نرخ بیکاری در دامغان مدنظر مسوولان دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
فرماندار دامغان ادامه داد : انتقال آب خزر به استان سمنان مهم ترین خواسته مردم این شهرستان است و امیدواریم با ارایه برنامه های راهبردی این طرح مهم عملیاتی شود.
به گزارش ایرنا، میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
شهرستان دامغان بیش از 90هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.