به گزارش خبرگزاری خبرانلاین در ابتدای این نشست دکتر طاهری فرماندار شهرستان اظهار داشت: ورزش و سلامتی دو رکن اصلی در هر جامعه است و ایجاد شور ونشاط اجتماعی در دستور کار دولت محترم تدبیر و امید می باشد.
نماینده عالی دولت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص همگانی شدن ورزش، افزود: تمامی دستگاه های مرتبط در این حوزه شایسته است با همکاری و تعامل در برگزاری چهارمین دوره جشنواره بومی ومحلی اقوام ایرانی که در شهریور ماه سال جاری بر گزار می گردد، همکاری لازم را داشته باشند.
مهندس آقازاده معاون وزیر ورزش و جوانان کشور، با بیان اینکه بیش از ۱۳۰پروژه در هفته دولت افتتاح خواهد شد توضیح داد: با اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان ؛ بیش از ۱۳۰ پروژه در هفته دولت افتتاح خواهد شد و دراین راستاچندین پروژه نیز در استان سمنان به بهره برداری رسید .
معاون وزیر ورزش و جوانان کشور تصریح کرد: مبلغی بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان به بخش ورزش و جوانان اختصاص یافته که بیش از ۷۵۶ میلیارد به استان ها تخصیص پیدا کرده است .
وی هم چنین به افزایش میزان وام ازدواج اشاره کرد و گفت : در سال ۹۲ میزان وام ازدواج کمتر از ۲۰۰۰ میلیارد تومان بود و در حال حاضر این رقم حدود ۵ برابر افزایش یافته و حدود ۱۰ هزار میلیارد به اعطای وام ازدواج، تعلق گرفته است .
مهندس آقا زاده در دوره ی جدید دولت سیزدهم از به کار گیری مدیر های جوان خبر داد و گفت : با توجه به مطالبات مردم و جوانان کشور ؛ در صدد آن هستیم که این وزارتخانه از نیروهای جوان بهره مند شود و به طور میانگین این رده ی سنی ۸-۵ سال کاهش یابد .
وی جایگاه بانوان را در عرصه ورزش با اهمیت خواند و خاطر نشان کرد: توجه ویژه به ورزش بانوان در دستور کار این وزارتخانه قرارگرفته و در این راستا معاونت امور بانوان ورزشی درتمام استان ها ضروری و باید شکل بگیرد. .
مهندس آقا زاده در ادامه افزود: شهرستان های جدیدالتاسیس که از بخش به شهرستان ارتقا یافته اند باید طبق ضوابط و قوانین موجود از نمایندگی به اداره تبدیل شوند .
وی به برگزاری جشنواره اقوام و عشایر ایران اشاره کرد و افزود: باتوجه به برگزاری جشنواره اقوام و عشایر ایران بدون شک کمک هایی در این خصوص صورت خواهد گرفت و علاوه بر این کمک ویژه ای برای شهرستان آرادان با توجه به محرومیت هایی که داراست در حد بضاعت وزارت ورزش و جوانان صورت می گیرد.
دکتر کاتب نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان از پخش اجرای زنده جشنواره ملی اقوام در شبکه استانی سمنان و همچنین شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی خبر داد و افزود: بازتاب ملی این جشنواره در رسانه ها می تواند در فرهنگ سازی کشور موثر باشد.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان از افتتاح هتل 4 ستاره، پیست دوچرخه سواری و افتتاح 10 خانه ورزشی در حاشیه برگزاری جشنواره ملی اقوام با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور اشاره کرد.
در این جلسه دکتر فتاحی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان بابیان اینکه جشنواره اقوام با مدیریت خوبی در سال های گذشته روبه رو بوده است اظهار کرد : در سال جاری نیز این جشنواره با تلاش های صورت گرفته در سطح وسیع تر و به صورت بین المللی در شهرستان گرمسار برگزار خواهد شد.
وی در ادامه افزود : با تلاش های مدیران و دستگاه های اجرایی تقریبا همه ی روستاهای شهرستان آرادان خانه ورزشی به بهره برداری رسیده است .
دکتر فتاحی با اشاره به اینکه برخی از پروژه های ورزشی هم چنان ناتمام باقی مانده است تاکید کرد: استادیوم 5 هزار نفری با توجه به بدهی ها وعدم تخصیص اعتبار لازم؛ تا پایان سال افتتاح خواهد شد .
مهندس افشار نادری فرماندار آرادان با اشاره به اینکه شهرستان آرادان از ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی برخورداراست اظهار امیدواری کرد و اذعان کرد : با توجه به ظرفیت های بالا و مطلوب این شهرستان؛ امیدواریم با اختصاص بودجه بیشتر به هیأت های ورزشی شاهد توفیقات روز افزون ورزشکاران این منطقه باشیم .

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 727452
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.