به گزارش خبرگزاری خبرانلاین استاندار سمنان در این نشست ضمن تاکید بر پیگیری موضوع بهینه سازی مصرف برق توسط تمام نهادها و آحاد جامعه بیان داشت : صرفه جوئی در مصرف انرژی به عنوان یک اولویت مهم در تمام بخش ها یک ضرورت است و انجام دقیق و بهینه آن گام عملی در تحقق اقتصاد مقاومتی است.
دکتر محمدرضا خباز با عنوان این که همگی می باید در زمینه صرفه جوئی منطقی و استفاده صحیح از برق به صورت جدی اهتمام نموده و پیشقدم باشیم تصریح کرد: برای فرهنگ سازی در تمامی زمینه ها به خصوص موضوع مدیریت مصرف انرژی ، ابتدا می بایست خودمان عامل بوده و دیگران را هم به این امر حیاتی تشویق و ترغیب کنیم .
وی تصریح کرد: به منظور نظارت بر بهره گیری شایسته از برق ، کارشناسان شرکت توزیع برق در ادارات حضور یافته و نسبت به کنترل مصرف اقدام و گزارش مربوطه ارائه گردد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در ابتدای این نشست بیان داشت : ابتکار عمل استانداری سمنان در خاموش نمودن لامپ های روشنائی سالن ها و همچنین کاهش میزان آن در محیط اداری و استفاده از نور طبیعی روز ارزشمند و قابل تقدیر است .
مهندس سیدمحمـد موسوی زاده از پیگیــری های شخص استاندار در مدیریت بهینه مصرف از جمله کنترل روشنایی داخل اتاق و استفاده از نور موضعی و خاموش نمودن مصارف اضافی غیر ضروری قدردانی کرد و گفت: همکاری معاونین استاندار و مسئولین استان در موضوع صرفه جوئی در مصرف برق ادارات ، اثرات مناسب و تاثیرگذاری در نهادینه سازی فرهنگ بهینه مصرف دارد.
وی با اشاره به این که اقدامات صورت گرفته در کاهش مصرف برق ساختمان اداری استانداری سمنان ، اقدام عملی در راستای اقتصاد مقاومتی است افزود: توسعه و تعمیم این نمونه فعالیت های الگوئی در بین مردم و دستگاه های اجرائی و عملیاتی نمودن آن ، تاثیرات مستقیمی در کاهش پیک بار و حفظ و صیانت از این نعمت الهی و سرمایه ملی دارد .
وی به موضوع مطالبات دستگاه های اجرائی بابت بهای برق مصرفی اشاره کرد و یادآور شد : با پرداخت معوقات و همچنین بهای مصرفی جاری توسط دستگاه های اجرائی بدهکار، در روند اجرای به موقع پروژه ها و خدمت رسانی به هنگام به مشترکان و انجام برنامه های پیک سائی موثر است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 711520
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.