مصطفی نظری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توسعه سازمان و خطوط شهری سمنان در سال 96 به حدود 18 دستگاه و برای جایگزینی اتوبوس های فرسوده در سال 97 به حدود 15 دستگاه اتوبوس نیاز دارد.
وی بیان داشت: عمر مفید 15 دستگاه اتوبوس شهر سمنان به پایان رسیده است و این 15 اتوبوس باید تا پایان سال 96 از چرخه حمل و نقل شهری خارج شود و همچنین سه دستگاه اتوبوس دیگر به علت واگذاری به بخش خصوصی و پایان تعهد 10 ساله، تا سی و یکم شهریور 96 خدمات ارایه می دهند و سپس از چرخه خارج می شوند.
وی با بیان این که سازمان اتوبوسرانی شهرداری سمنان دارای 96 دستگاه اتوبوس است، افزود: از سال 86 تا کنون 29 دستگاه اتوبوس به بخش خصوصی واگذار شده و بخش خصوصی موظف است تا 10 سال برای اتوبوس‌رانی فعالیت کند و بعد از اتمام تعهد، اتوبوس ها از چرخه ناوگان حمل و نقل عمومی خارج می شود.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری سمنان یادآور شد: آخرین دستگاه اتوبوسی که سمنان از وزرات کشور تحویل گرفته است مربوط به سال 90 است و از سال 90 به بعد با وجود سهمیه دریافت سالانه هشت تا 10 اتوبوس، هیچ اتوبوسی به سازمان اتوبوسرانی شهرداری سمنان تحویل داده نشده است.
وی اضافه کرد: وزرات کشور به علت کمبود منابع مالی سهمیه سمنان را تحویل نداده است و اگر سالانه هشت تا 10 اتوبوس به سمنان داده می شد، دیگر ناوگان حمل و نقل عمومی با مشکل کمبود اتوبوس و فرسوده شدن ناوگان مواجه نمی شد.
وی همچنین با اشاره به ارایه نشدن یارانه بلیت به سازمان اتوبوس رانی سمنان، افزود: از سال 90 تا 94 اعتبارات یارانه بلیت کاهش یافت و در سال 95 با وجود افرایش هزینه حقوق کارکنان و افزایش هزینه های تعمیرات، این اعتبارات دولتی به صفر رسید و برای سال 96 نیز اعتباری در نظر گرفته نشده است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری سمنان با بیان این که از سال 92 تا کنون چهار دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی سمنان تزریق شده است، ادامه داد: در سال 92 یک اتوبوس و با تلاش سازمان اتوبوس رانی، در سال 93 یک اتوبوس با تلاش شهردار وقت و امسال نیز 2 دستگاه اتوبوس با کمک شهرداری سمنان به مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون تومان خریداری شد.
به گزارش ایرنا، در سمنان 96 دستگاه اتوبوس وجود دارد که 29 اتوبوس به بخش خصوصی واگذار شده است و بقیه اتوبوس ها ملکی است.
روزانه به طور میانگین 500 تا 550 شهروند سمنانی به وسیله ناوگان اتوبوسرانی در نقاط مختلف این شهر جا به جا می شوند.
نرخ کرایه برای اتوبوس ملکی به ازای هر مسافر 300 تومان، اتوبوس خصوصی 350 تومان، کرایه هر نفر به صورت تک سفره و بدونه داشتن کارت بلیت 450 تومان، مبلغ کارت بلیت جدید با شارژ هفت هزار و 200 تومان و مبلغ شارژ کارت بلیت 6 هزار تومان است
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.