به گزارش ایرنا، رحمت اله مه آبادی عصر روز شنبه در بازدید از فرودگاه سمنان و نشست با مدیران و مسوولان استان و شهرستان سمنان افزود : امروز صنعت هواپیمایی در کشور به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده و شاهد آینده خوبی در این بخش خواهیم بود.
وی با بیان این که صنعت هواپیمایی، حمل و نقل و ناوبری هوایی کشور دچار غفلت تاریخی شده، اظهارداشت: دولت یازدهم به این صنعت به صورت مشخص توجه ویژه کرده و شخص دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی حمایت های ویژه ای نسبت به این بخش دارند.
مه آبادی با اشاره به این که دولت یازدهم صنعت هواپیمایی را در شرایط خوبی تحویل نگرفت به طوری که زیر ساخت ها دارای مشکل و با فرسودگی ناوگان هوایی روبرو بود، خاطرنشان کرد: در این دولت اقدامات خوبی در عرصه ناوگان هواپیمایی، ناوبری و نقشه هوایی کشور انجام شد و کارهای بزرگی در بخش فرودگاهی انجام و در زمان حاضر نیز در حال اجراست.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور با اشاره به مظلوم واقع شدن فرودگاه سمنان همانند سایر فرودگاه های دیگر ، گفت: سمنان دارای تمدن پرشکوه و چندین هزار ساله و دارای ظرفیت های گردشگری و تاریخی مناسبی است و حمل و نقل هوایی در بهینه شدن این ظرفیت ها نقش مهمی دارد.
مه آبادی با بیان این که امروزه فرودگاه یکی از ارکان مدرن است، اظهار کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تکمیل و راه اندازی فرودگاه مرکز استان سمنان باشیم .
در این نشست که غلامحسین باقریان عضو هیات مدیره و معاون عملیات فرودگاهی کشور، مهدی زندیه وکیلی معاون عمرانی استانداری، احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، سرخه و مهدی شهر در مجلس شورای اسلامی، سیدعباس دانایی فرماندار، حسین شجاعی مدیر فرودگاه سمنان،شهردار و اعضای شورای اسلامی سمنان و جمعی از مسوولان حضور داشتند، گزارشی از آخرین اقدامات و پیشرفت فیزیکی فرودگاه سمنان ارایه و درباره مسایل تکمیل فرودگاه و توسعه آن بحث و تبادل و نظر شد.
به گزارش ایرنا، طرح بهسازی توسعه عوامل پروازی فرودگاه سمنان با هزینه 170میلیارد ریال اعتبار دولتی در سفر استانی دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و کاروان تدبیر و امید که در 17 فروردین ماه امسال انجام شد، به بهره برداری رسید.
فرودگاه سمنان در 10 کیلومتری جاده سمنان- مشهد گرفته است، فاصله فرودگاه سمنان از ورودی شرقی شهر سمنان، در حدود 6 کیلومتری و از مرکز شهر سمنان در فاصله تقریبی هشت کیلومتری واقع شده است.
سابقه تاسیس این فرودگاه به سال 1355 برمی گردد که به صورت یک باند نیمه احداث شکل گرفت، تا سال 1375 که بهسازی آن دوباره انجام شد.
خبرنگار: علیرضا عربی **انتشار: جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.