علی اصغر جمعه ای روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : اقتصاد کشور با ارایه تسهیلات رونق تولید شکوفا شد و باید در سال جاری دولت با کاهش سود اینگونه تسهیلات آمار افزایش اشتغال در این واحدها را افزایش دهد.
وی اظهار داشت : سود 18 درصدی تسهیلات رونق تولید، در شرایطی که تولیدکنندگان با مشکلاتی مانند بازار فروش و خرید مواد اولیه دست به گریبان هستند، برای فعالان اقتصادی به صرفه نیست و پیشنهاد می شود این میزان سود کاهش یابد.
وی با اشاره به شرایط واحدهای تولیدی پس از دریافت تسهیلات رونق تولید به میزان 10 تا 30 میلیارد ریال، تصریح کرد : بانک ها برای بازپرداخت تسهیلات رونق تولید، به فعالان اقتصادی زمان 6 تا 12 ماهه تنفس بدهند، تا زمینه افزایش تولید و رونق اقتصادی حداکثری برای واحدهای تولیدی فراهم شود.
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان یادآور شد : ممیزی واحدهای تولید برای ارایه تسهیلات رونق تولید از برنامه های مفید به منظور افزایش اشتغال در کشور است که دولت باید نسبت به این موضوع برنامه های ویژه ای تدبیر کند.
جمعه ای ادامه داد : واحدهای تولیدی استان سمنان برای صادرات کالا به خارج و انتقال آن تا مرزهای کشور مشکلاتی دارند که با دیپلماسی اقتصادی، آسان سازی روابط و توجه به کاهش هزینه های حمل و نقل، می توان با اتخاذ تمهیداتی، آرامش را به اقتصاد و صادرات استان بازگرداند.
وی اضافه کرد : دولت با مصوبه حمایت از واحدهای تولیدی و کالاهای صادارتی ، گامی مؤثر برای افزایش رونق اقتصادی در کشور برداشته است.
جمعه ای با اشاره به صادرات محصولات تولیدی از واحدهای تولیدی استان به نقاط مختلف جهان، گفت : عمده محصولات صادراتی این استان پودرهای شوینده، سیمان، گچ، کُرک بز، و مواد شیمیایی است که سالانه بیش از 56 میلیون دلار ارزآوری برای کشور دارد.
تاکنون بیش از 440 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان پرداخت شد.
در استان سمنان حدود هزار و 800 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری هستند که از این تعداد حدود 620 واحد غیر فعالند و متوسط بهره وری در بقیه واحدها حدود 35 درصد است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.