به گزارش ایرنا، مجید محمدی عصر شنبه در همایش تجلیل از کوهنوردان برتر شهرستان شاهرود در سال 95، در سالن هلال احمر این شهر، افزود: اعتبار این طرح بخشی از اعتبار 6 میلیارد و 100 میلیون ریالی اداره ورزش و جوانان از محل منابع مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری تامین می شود.
وی با اشاره به افزودن اعتبار 14 هزار و 400 میلیارد ریالی از محل مالیات بر ارزش افزوده به بدنه وزارت ورزش و جوانان، یادآور شد: این اعتبار در استان ها فقط برای اجرای طرح های عمرانی و با دستور کار خاص خود هزینه شده و نمی توان از طریق آن به هیات ها کمک کرد.
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهرود همچنین با تاکید بر لزوم بهره بردن از بند چ ماده هفت قانون ششم توسعه، بیان کرد: بر اساس این قانون، وجوه هزینه‌هایی که توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی به منظور احداث، تکمیل و تجهیز فضاها، اماکن و توسعه ورزش همگانی و یا به‌عنوان کمک به وزارت ورزش و جوانان پرداخت می‌شود با تأیید این وزارت به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود.
محمدی با بیان اینکه دیگر شهرستان ها به ویژه کلان شهرها به دنبال بهره بردن از این قانون هستند، افزود: این قانون فقط تا سال 1400 قابل اجراست و با وجود سخت بودن عمل به آن، باید افراد و صاحبان صنایعی را که مالیات پرداخت می کنند به این کار مهم تشویق کرد.
وی با اشاره به مشکلات مالی هیات ها به خصوص هیات کوهنوردی شهرستان، گفت: هیات ها باید تلاش کنند از کمک های خیران بهره ببرند چرا که دولت با وجود مشکلات اقتصادی تنها می تواند به اندازه ای به آن ها کمک کند که امور جاری خود را بگذرانند.
محمدی اضافه کرد: در حالی که خرید تجهیزات کوهنوردی تنها برای یک ورزشکار به دستکم 200 میلیون ریال سرمایه نیاز دارد، کل اعتبار اختصاص داده شده به هیات کوهنوردی شاهرود در سال گذشته، از سه میلیون ریال بیشتر نبود.
همچنین در همایش تجلیل از کوهنوردان برتر سال 95 شاهرود، محمد محمدی، علیرضا ولیان و حمیدرضا هاشمی به عنوان ورزشکاران برتر در این رشته معرفی شدند.
اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهرود دارای 43 هیات و 57 باشگاه با 60 رشته ورزشی است.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.