حسن پیرچه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نماز عید فطر در شهر سمنان ساعت هشت در مصلا به امامت آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان اقامه می شود.
وی با اشاره به اقامه نماز عید فطر در شاهرود ساعت هفت و 30 دقیقه به امامت حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی در مصلا، گفت: در دامغان نماز عید فطر ساعت هفت به امامت حجت الاسلام سیدمحمد حسینیان در حد فاصل میدان شهدا تا میدان امام(ره) این شهر اقامه می شود.
پیرچه با اشاره به اینکه نماز عید فطر ساعت هفت در گرمسار به امامت حجت الاسلام سیدعلی مهدی نژاد در میدان امام(ره) اقامه می شود، گفت: اقامه نماز عید فطر در سرخه ساعت هفت و 15 دقیقه به امامت حجت الاسلام مصطفی فاطمی بصیر در حسینیه شهدا برنامه ریزی شده است.
وی گفت: نماز عید فطر در مهدی‌شهر ساعت هفت و 30 دقیقه در حسینیه المهدی(عج) به امامت حجت الاسلام محمد بارانی، در آرادان ساعت هفت و 30 دقیقه به امامت حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در مسجد ساحب الزمان(عج) و در میامی ساعت 6 و 30 دقیقه به امامت حجت الاسلام قربانعلی صفائی پور در مسجد جامع اقامه می شود.
مسوول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان یادآور شد: در دیگر نقاط استان نیز نماز عید سعید فطر به امامت امامان جمعه همان شهر و در ساعت های هفت یا هفت و 30 دقیقه برپا می شود.
از سوی دفتر مقام معظم رهبری حداقل فطریه برای هر نفر هفت هزار تومان، کفاره یک روز قضای روزه عذر 2 هزار تومان و کفاره یک روز قضای روزه عمد معادل اطعام 60 فقیر به میزان 120 هزار تومان اعلام شد، پرداخت این حداقل مبلغ برای همه هموطنان کفایت می‌کند، اما افراد می‌توانند با توجه به برنجی که مصرف می‌کنند، سه کیلو از آن یا معادل قیمت آن را به عنوان فطریه بپردازند.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.