به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز سه شنبه شب در نشستی با مدیران صنایع استان در هتلی در سمنان افزود : باید برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار به بخش خصوصی اعتماد کرد و وظیفه دولت فراهم کردن زیرساخت لازم برای سرمایه گذاری است.
وی خاطرنشان کرد : در سه سال گذشته بیش از 6 هزار و 500 میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری با بخش خصوصی در این استان منعقد شد که اگر نیمی از آن محقق شود تحول قابل توجهی در بخش صنعت و اقتصاد سمنان روی می دهد.
وی تصریح کرد : برای افزایش تولیدات و جذب سرمایه گذار تولید آب یکی از چالش های اساسی استان است و برای این کار راهی به جز انتقال آب خزر به سمنان وجود ندارد.
استاندار سمنان به برگزاری 63 نشست رفع موانع تولید در این استان اشاره و اضافه کرد : در جریان برگزاری این نشست ها سعی کردیم تا مشکلات واحدهای صنعتی را برطرف کنیم.
خباز با بیان این که موفقیت و سربلندی استان سمنان در گرو تامین آب است ، تصریح کرد: همه این موضوع را پذیرفته و تمام ظرفیت و توان خود را برای تحقق امر انتقال آب از دریای خزر به استان باید بکار گیریم.
وی ادامه داد : باید منابع آبی جدید را برای استان تامین کرد و باید تمام مسئولان تلاش کنند تا انتقال آب خزر به سمنان محقق شود.
رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان که برگزارکننده این نشست بود به برخی از مشکلات فراروی صنعت سمنان اشاره کرد و گفت: مشکل کم آبی در شهر ک و نواحی صنعتی استان بیداد می کند و مسوولان باید برای رفع این چالش اقدام کنند.
رستم سعداللهی خاطرنشان کرد: توجه به بخش خصوصی باید در اولویت کاری مدیران دستگاه های اجرایی قرار بگیرد و در کمترین زمان ممکن برای رفع مشکلات رونق سرمایه گذاری در استان تلاش مضاعف شود.
وی یادآور شد : در دوره مدیریت محمدرضا خباز استانداری سمنان توجه اساسی به بخش صنعت شده و این روند باید ادامه یابد.
در این نشست مدیران صنایع استان سمنان از استاندار سمنان به خاطر تلاش و توجه اساسی به صنعت استان و همچنین از حاجی علی اصغر حاجی بابا چهره ماندگار صنعت کشور وپدر فروآلیاژهای ایران تقدیر شد.
استان سمنان هزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.