حجت الاسلام و المسلمین سید علی مهدی نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : خداوند بندگان خود را دوست دارد و به همین منظور فرصت های ویژه ای را در اختیار بندگان خود قرار می دهد که یکی از این فرصت های ویژه شب های قدر است.
وی با تاکید بر اهمیت بالای شب های قدر، اظهارداشت : در قران کریم یک سوره به نام قدر وجود دارد همچنین در سوره های بقره و دخان نیز از شب قدر تجلیل و از خیرات و برکات آن و همچنین در روایات مختلف از ویژگی های مهم این شب صحبت شده است.
وی خاطرنشان کرد : همه کتب آسمان در ماه مبارک رمضان نازل شده اند، تورات در ششم رمضان، انجیل در دوازدهم رمضان، زبور در هجدهم رمضان و قرآن در بهترین زمان و در شب قدر نازل شده است.
مهدی نژاد یادآور شد : شب قدر شب سرنوشت ساز است، شبی است که در آن سرنوشت خیر، شر، مرگ، حیات، رزق و قطع روزی انسان در آن رقم می خورد و همچنین شب قدر به تعبیری شب نزول ملائک و روح است و روح در این عبارت به معنای جبرئیل است که بر امام زمان (ع) نازل می شود و تمام اخبار یک سال را در اختیار ایشان قرار می دهد.
امام جمعه گرمسار تصریح کرد : ماه رمضان سید ماه ها، شب قدر سید روزهای ماه رمضان و شب جمعه سید هر هفته است و امسال شب قدر مصادف با شب جمعه است، مردم باید این مصادف شدن را قدر بدانند و با حضور در مساجد و با انجام اعمال شب قدر مانند، خواندن دعای جوشن کبیر، قران سرگرفتن، غسل شب قدر، خواندن نماز شب قدر درخواست آمرزش و استغار کنند و بدانند خداوند هیچ کسی را ناامید نخواهد کرد.
7341/6026 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.