به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی روز چهارشنبه در نشست شورای زکات شهرستان شاهرود، افزود: وجود اطلاعاتی درباره سطح زیر کشت باغ ها و مزارع می تواند پرداخت زکات را آسان تر کند.
وی با بیان اینکه پرداخت زکات بخشنامه ای نیست که بتوان مردم را مجبور به انجام آن کارنمود، اضافه کرد: تبلیغ، ترویج و تشویق سه اصلی است که در کنار هم می تواند سبب افزایش پرداخت زکات در جامعه شود و یکی از وظایف مبلغان و روحانیان تشویق مردم به انجام این فریضه الهی است و به این منظور می توانند از فرصت ماه مبارک رمضان برای تبلیغ استفاده کنند.
امام جمعه شاهرود با تاکید بر لزوم توجه به سامان دهی مصرف زکات یادآور شد: فقر زدایی یکی از اولویت های زکات است و کمیته سامان دهی زکات از طریق بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش می کند زکات را به دست نیازمندان واقعی برساند.
امینی نماز را راهی ارتباطی با خدا و زکات را ارتباط با مردم دانست و افزود: در امر زکات باید به نیازمندان و محرومان جامعه توجه کرد و در غیر این صورت نمی توان پاسخگوی نیازهای جامعه بود.
سال گذشته 89 میلیارد ریال زکات واجب، مستحبی، فطریه و غیرنقدی در استان سمنان جمع آوری شده و این میزان با افزایش 19 درصدی همراه بوده است.
بیشترین مبلغ پرداخت زکات هم به میزان 16 میلیارد ریال متعلق به شهرستان میامی بوده است.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.