در این مطلب آمده است: هر چند که هنوز برگزاری باشکوه انتخابات دوازدهمین دوره‌ی ریاست جمهوری و همچنین پنجمین دوره‌ی شوراهای شهر و روستا همچنان در صدر اخبار است و در محافل عمومی و رسانه‌ها پیروزی گفتمان اعتدال و تدبیر و نیز راهیابی لیست امید در کلانشهرها و بسیاری از شهرها به صحن علنی شوراها داغ است اما در آستانه‌ی دومین سال فعالیت مجلس دهم، طبق اساسنامه و قانون داخلی مجلس، انتخاب هیات رئیسه سالیانه مجلس که رقابت بین جناحی و سنجش میزان قوی یا ضعیف بودن لابی‌گری دو گروه مطرح سیاسی کشور است.
واقعیت این است که مردم امید بسیاری به مجلس دهم و نیز دولت دوازدهم و به تبع آن شوراهای شهر و روستا در پنجمین دوره از فعالیت آن دارند و حال با یک دست و یکصدا شدن سه رکن مهم خدمتگزاری به مردم، انتظار دارند که با تعامل و تدبیر لازم بسیاری از مشکلات جامعه و شهر حل گردد. در راس این موضوع مردم انتظار دارند که ترکیب معتدل و در عین حال رقابتی این دوره از مجلس دهم بتواند ارتباط خوبی بین سه قوه و به خصوص قوه‌ی مجریه برای حل مشکلات موجود ایجاد کند. چرا که اکثر نمایندگان با برنامه‌ها و به واقع شعارهایی که به مردم داده‌اند، پای به مجلس دهم گذاشتند و مثل برق و باد یک سال از دوران نمایندگی چهارساله آنها نیز خاتمه یافت. شعارهایی که اکنون با نشستن بر صندلی‌های سبز بهارستان و بعد از گذشت یک سال از عمر مجلس دهم، نباید به بوته‌ی فراموشی سپرده شود. البته هم نمایندگان مجلس، هم رئیس جمهور منتخب دوازدهم و هم منتخبین اعضای شوراهای شهر و روستا باید به سوگند قانون اساسی نیز وفادار باشند و در رده خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نورزند.
نمایندگان مجلس دهم در آستانه‌ی تعیین و انتخاب هیات رئیسه سال دوم فعالیت مجلس دهم، در مجموع باید به این جمع بندی برسند که عزت و ثبات مجلس و نمایندگان در گرو این موضوع باشد که در خصوص انتخاب رئیس و هیات رئیسه مقتدر مجلس، تصمیم جدی بگیرند تا بتوانند پاسخگوی مجموعه‌ی مطالبات مردم باشند. چرا که رای مردم هم به لیست امید مجلس دهم و هم به رئیس جمهور منتخب دوازدهم و همچنین شورای پنجم شهر و روستا حاوی پیام‌های بزرگی است. رای مردم به این سه گانه موفقیت آمیز، برای بهتر نمودن وضع فعلی مردم و اتمام پروژه‌های نیمه تمام و در نهایت به فرجام رساندن موضوع برجام است. انتخاب مردم به این لیست سه گانه ارکان مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی یعنی ریاست جمهوری، شوراها و مجلس این است که منتخبین این سه گانه بتوانند به خواسته‌ها و مطالبات مردمی در حوزه‌های سیاست داخلی، حقوق شهروندی و رفع مسایل و مشکلات اجتمایع، اقتصادی، فرهنگی، شهری، عمرانی و... به طور جدی جامه‌ی عمل بپوشانند. چرا که زمان به سرعت می‌گذرد و تحقق وعده‌های ارایه شده، اعتماد دوباره را حاصل می‌شود و در غیر این صورت و با عدم تحقق وعده‌ها و عدم رفع مشکلات، همین مردم پاسخ مناسبی به این منتخبین خواهند داد!
صرف نظر از دیدگاه‌های مختلف و با عبور با شکوه جامعه از انتخابات اخیر و نیز انتخاب هیات رئیسه مقتدر در مجلس دهم و در ماه‌های آینده تعیین و انتخاب کابینه شایسته، مقتدر و... انسجام هر چه بیشتر تمام گروه‌های اجتماعی و تلاش برای همکاری سازنده هر چه بیشتر نهادهای مسئول با منتخبین جدید، به طور جد طلب می‌شود. امری که می‌تواند در نهایت گره‌گشای مشکلات خصوصا مسایل اقتصادی و اجتماعی جامعه شود و به مطالبات عموم جامعه، پاسخ مثبتی دهد در این راستا انتخاب هیات رئیسه مقتدر و شایسته مجلس دهم نیز می‌تواند نشان از حضور فراگیر مردم در انتخابات اخیر باشد تا بیش از گذشته به اعتبار نظام جمهوری اسلامی ایران افزوده شود.
٧٣٤١\٦٠٢٦
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.