به گزارش ایرنا، مهدی زندیه وکیلی روز دوشنبه در نشست کارگره تخصصی میراث فرهنگی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود: تعیین تکلیف سرمایه گذار، مشخص شدن طرح در حوزه گردشگری و هم افزایی دستگاه های اجرایی و رسیدگی سریع به امور اداری باید بیش از پیش و با نگاه ویژه در دستور کار بخش اجرایی استان سمنان قرار گیرد.
معاون هماهنگی عمرانی استانداری سمنان با اشاره به این که در بخش های مختلف استان باید تعامل با حوزه گردشگری با توجه به ظرفیت بالای استان ایجاد شود، خاطرنشان کرد: توسعه متوازن گردشگری و ایجاد فرصت های شغلی در همه نقاط مختلف استان سمنان لحاظ شود.
فرماندار شهرستان مهدیشهر گفت: روند طولانی اداری و گرفتن استعلام ها از نهادهای مختلف، سرمایه گذاران را دچار چالش کرده است.
حسن ارگی افزود: با رعایت قوانین و ایجاد انعطاف در برخی موارد باید برای رسیدگی هر چه بهتر به طرح های گردشگری و جذب سرمایه گذار باید فراهم شود.
فرماندار مهدیشهر با اشاره به این که تعدادی از طرح های گردشگری در این شهرستان بیش از یک سال درگیر روند اداری است، خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، راه عبور از اقتصاد نفتی، تکیه بر توان داخلی است که مهمترین ظرفیت در بخش داخلی نیز حوزه گردشگری است.
در این نشست، طرح اکوکمپ خارتوران بخش بیارجمند شهرستان شاهرود، تعدادی از طرح های گردشگری مهدیشهر بررسی شد.
در همایش سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری استان سمنان در چهاردهم اردیبهشت 96 در مهدیشهر 581 میلیارد تومان طرح‌های گردشگری در قالب 40 تفاهم‌نامه منعقد شد.
استان سمنان بیش از هزار اثر تاریخی ، فرهنگی و طبیعی در استان سمنان شناسایی شده که بیش از 700 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
6103/7344 خبرنگار: امیر حسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.