به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، ابوالفضل دربانی بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز پس از تکمیل برخی پروژه‌های در دست اقدام و اجرایی شدن 92 درصد از تفاهم‌هایی که با خیرین انجام شد، در سمنان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز در جشنواره گذشته برای پرداخت 107 میلیارد تومان با آموزش و پرورش استان به تفاهم رسیدند افزود: 63 میلیارد و 200 میلیون تومان از این مبلغ برای ساخت و تجهیز مدارس پرداخت شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با تأکید بر اهمیت ویژه استفاده از ظرفیت خیران در ساخت و تجهیز مدارس گفت: از سال 92 تاکنون 83 مدرسه در استان سمنان ساخته‌شده که 42 تعداد از آن با حمایت خیران ساخته شد.

 وی افزود: تعداد کل کلاس‌هایی که با احداث این تعداد واحد آموزشی ساخته‌شده 431 کلاس است و 215 کلاس در مدارسی است که با مشارکت خیران به بهره‌برداری رسید.

دربانی با اشاره به اینکه بیش از 52 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت 83 مدرسه جدید در استان سمنان هزینه شده است خاطرنشان کرد: مجموع زیربنای واحدهای آموزشی ساخته‌شده در استان 70 هزار مترمربع است که 30 هزار مترمربع از آن برای مدارسی است که با حمایت خیران در استان سمنان ساخته‌شده است.

وی از تخصیص 59 درصد از اعتبارات مصوب شده از سوی خیران برای ساخت این مدارس خبرداد و گفت: امسال با تخصیص 33 درصد از اعتبارات باقی‌مانده، نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز در سمنان برگزار می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان یادآور شد: استان سمنان 262 خیر مدرسه‌ساز دارد که در نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز از کسانی که فعالیت داشتند و در راستای کمک به ساخت این 83 مدرسه اقدام کردند تجلیل می‌شود.

وی از برگزاری این مراسم در هفتم اردیبهشت‌ماه امسال در مجتمع شاندیز خبرداد و گفت: استان سمنان 205 نفر خیر مرد و 57 نفر خیر زن دارد و همچنین 112 هزار و 541 دانش‌آموز هم‌اکنون در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 625471
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.