امیر بینایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دوستداران نظام نباید به بهانه انتخابات، یاس و ناامیدی را در مردم به ویژه جوانان که مولدین اصلی جامعه و موتور محرکه ماشین اقتصاد هستند ایجاد کنند ، زیرا مایوس کردن مردم ظلمی نابخشودنی است.
وی با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی ، اعتماد عمومی و امید در جامعه مانند روزنه های تحقق اقتصاد مقاومتی است که هر چه کمتر باشد هدر رفت زحمات مدیران ارشد بیشتر خواهد بود، ادامه داد: اعتماد مردم باید به مجموعه حاکمیت ، سازمان ها و به روابط بین خود تقویت شود تا سرمایه های زیستی ، شهری و طبیعی به خوبی حفظ شود و این امر با امیدآفرینی و صیانت از حقوق شهروندی میسر می شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با بیان این که مردم در کنار اقتصاد مقاومتی به طور حتم به فرهنگ مقاومتی هم نیازمندند، افزود: فرهنگ مقاومتی فرهنگی است که در مردم فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را زنده کند و مانعی جدی در مقابل تجمل گرایی و اسراف و تبذیر باشد .
بینایی تصریح کرد: فرهنگی که همدلی همگرایی را افزایش دهد، مدارای اجتماعی ، صبوری و اخلاق گرایی اسلامی و ایرانی را به ما گوشزد کند و غفلت ما را نسبت به فرهنگ بی بدیل دفاع مقدس که الگویی بی نظیر در اقتصاد مقاومتی باشد یادآوری کند .
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با بیان این که تا زمانی که پایه های فرهنگی جامعه مقاوم نشود در حوزه اقتصادی نیز موفق نخواهیم شد، خاطرنشان کرد: در زمینه آسیب شناسی تحقق شعار سال باید به موانع اجتماعی فرهنگی تولید و اشتغال از منظر سرمایه گذار و مردم توجه جدی شود.
وی با اشاره به اینکه چنانچه بخواهیم یک اقتصاد فراگیر داشته باشیم باید آن را در تمام جامعه تسری دهیم و این امکان پذیر نخواهد بود مگر با تقویت فرهنگ کار و مردمی شدن مدیریت اجتماعی و اقتصادی و با بیان این که در اقتصاد مقاومتی باید نقش مردم به خوبی مشخص شود، بهترین شیوه برای تعمیم سیاست های نظام به بدنه را جامعه مدیریت محله‌محور عنوان و خاطرنشان کرد: باید ظرفیت های منطقه ای و مردمی را در حوزه کارآفرینی مشخص شود.
وی گفت: برای این کار باید بانک های اطلاعاتی از تخصص ، علایق و سلایق مردم در زمینه کار و اشتغال ایجاد شود زیرا تشکیل گروه‌های کاری زمینه را برای تقویت اقتصاد و همبستگی اجتماعی فراهم می کند که این امر با مدیریت محله میسر است .
بینایی ادامه داد: دفتر امور اجتماعی در پایان سال 95 با برگزاری اولین استارتاپ در حوزه فرهنگی اجتماعی توانست نظر بیش از 50 نفر از جوانان با استعداد شهر سمنان را برای حل معضلات این حوزه با رویکرد کارآفرینی جلب کند .
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان افزود: جوانان در ظرف مدت 30 ساعت توانستند برنامه تلفن همراه تولید کنند که این کار با حل چند مشکل اجتماعی، زمینه درآمدی را هم برای آنها فراهم کرد ، در نتیجه اعتماد به مردم و شناسایی استعدادها در زمینه تحقق شعار سال امری بدیهی و ضروری است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.