به گزارش ایرنا، مهدی زندیه وکیلی روز سه شنبه در نشست کارگروه امور عمرانی و زیربنایی ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: برخلاف باور بسیاری از مردم و مسوولان، مشکلات زیست محیطی مانع اصلی اجرایی نشدن طرح انتقال آب خزر نیست و مانع اصلی اجرایی نشدن این طرح تامین منابع مالی است.
وی افزود: از دیدگاه ما این طرح مشکلات زیست محیطی ندارد و بعد از اردیبهشت ٩٦ تصمیم نهایی برای حل مشکلات زیست محیطی این طرح اعلام می شود.
زندیه وکیلی با بیان این که طرح انتقال آب خزر تنها برای استان سمنان نیست و جبهه جدیدی از تامین آب برای کشور است، ادامه داد: استفاده نکردن از این ظرفیت بزرگترین خیانت به کشور است.
وی تاکید کرد: این طرح بحث ملی است و برای حل مشکل آن مشارکت ملی لازم است و باید برای حل مشکلات مالی باید به صورت جمعی منابع مالی آن تامین شود.
وی تصریح کرد: با مشارکت ملی، استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی و داخلی و استفاده از اسناد خزانه و مشارکت وزرات نیرو، منابع مالی برای اجرای این طرح می تواند تامین شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان یادآور شد: این طرح به وسیله وزارت نیرو آغاز به کار کرده است و مستندات وزارت نیرو نشان می دهد که این طرح توجیه دارد و باید قدم اول را برای حل مشکل طرح انتقال آب خزر وزارت نیرو بردارد.
این نشست با حضور مسوولان استانی برگزار شد و طرح های عمرانی و زیربنایی ستاداقتصاد مقاومتی ٩٥ بررسی شد.
7341/6103
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.