مهدی شادنوش روز یکشنبه به خبرنگاران در سمنان گفت: از بیست و پنجم اسفند 95 تا پایان روز چهارم فروردین 96، از 17 هزار و 612 مراجعه کننده به مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به 16 هزار و 390 نفر خدمات سرپایی و به یک هزار و 222 نفر خدمات بستری ارایه شد.
وی افزود: با استقرار ایستگاه های سلامت شبانه روزی در ورودی شهرستانهای آرادان، سرخه و دامغان، تعداد 612 نفر از خدمات بهداشتی و درمانی این دانشگاه در ایستگاه های سلامت بهره مند شدند.
شادنوش، به انجام یک هزار و 234 ماموریت توسط پایگاه های اورژانس 115 پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اشاره کرد و گفت: از مجموع این ماموریت ها، تعداد 613 ماموریت شهری و 621 ماموریت جاده ای انجام شده، که از این تعداد 373 مورد رسیدگی به مجروحان حوادث جاده ای و ترافیکی بود.
وی افزود: در حوزه های زیر پوشش این دانشگاه نیز 20 پایگاه جاده ای، 6 پایگاه شهری به همراه 28 کد آمبولانس فعال و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، 6 بیمارستان دانشگاهی و یک بیمارستان تامین اجتماعی خدمات درمانی را به شهروندان و مسافران عزیز ارائه می نمایند.
وی خاطر نشان کرد: 28 تیم بازرسی بهداشت محیط، چهار داروخانه شبانه روزی و در شهرهای بدون داروخانه شبانه روزی داروخانه های کشیک مشغول به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: در حوزه خدمات دندانپزشکی، کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانشگاه، مرکز بهداشتی درمانی تدین، مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امیرالمومنین(ع) در سمنان و مرکز بهداشتی درمانی شهید چراغیان شهرستان دامغان، همه روزه از ساعت 9 تا 13 به مراجعین خدمات دندانپزشکی ارائه می‌کنند.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز با اشاره به مهمترین اقدامات برنامه سلامت نوروزی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از یکم تا سی ام اسفند 95 گفت: مهمترین اقدامات تیم‌های بهداشت محیط در برنامه سلامت نوروزی این دانشگاه از یکم تا سی ام اسفند 1395 شامل بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی حساس با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی به تعداد چهار هزار و 209 مورد و بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی حساس با اولویت بهداشت فردی و تجهیزات از جمله آرایشگاه ها و هتل ها و مراکز اقامتی به تعداد یک هزار و 731 مورد بوده است.
فرجاد باطبی افزود: در همین مدت 525 مورد بازرسی بهداشت محیطی از اماکن بین راهی با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی، کشف پنج هزار و 718 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی و سه هزار و 921 مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی انجام شد.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، به شناسایی 103 مورد مرکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی متخلف و معرفی آنها به مراجع قضایی در استان سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: 43 مرکز تهیه و توزیع و عرضه موادغذایی متخلف تعطیل شد، 402 مورد نمونه‌برداری میکروبی آب، 631 نمونه برداری موادغذایی 41 مورد بازدید مشترک به اتفاق دستگاه‌های اجرایی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی، از دیگر اقدام های حوزه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بوده است.
برنامه سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از اول اسفند 95 آغاز شده است و تا پانزده فروردین 96 ادامه دارد.
6103/ خبرنگار: مصطفی دهقان ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.