به گزارش ایرنا، سید محمدرضا هاشمی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود که در سرسرای ولایت فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد،گفت: راه اندازی نمایندگی گمرک در شاهرود ، صادارت محصولات باغی این شهرستان را سرعت می بخشد.
معاون استاندار سمنان با اشاره به آغاز نام نویسی داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها از 30 اسفند، افزود: به استناد ماده 21 قانون انتخابات ریاست جمهوری و ماده 67 قانون انتخابات شوراهای اسلامی، همه دستگاه های اجرایی موظف به همکاری با ستاد انتخابات شهرستان هستند و باید در زمینه آزادسازی نیروها و در اختیار قراردادن امکانات، اقدام لازم انجام شود.
فرماندار شاهرود با تاکید بر اینکه هیچ فردی در ساعت اداری و با استفاده از امکانات دولتی حق طرفداری از هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی را ندارد، بیان کرد: اجازه بداخلاقی به هیچ فرد و گروهی داده نخواهد شد و هرکس با معرفی توانمندی های خود می تواند در انتخابات شرکت کند.
معاون استاندار سمنان به برنامه های ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی نیز اشاره کرد و گفت: ستاد اسکان فعالیت خود را آغاز کرده و با توجه به پیش بینی بارش در نیمه نخست سال 96، علاوه بر آماده سازی نمازخانه ها و مسجد تمام اداره ها، مسجد های روستاهای بین راه نیز با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه آمادگی پذیرایی از مسافران را داشته باشند تا در صورت بارندگی، خانواده ای در شهر سرگردان نباشد.
هاشمی با اشاره به آغاز توزیع میوه دولتی با اولویت مناطق محروم شهرستان، یادآور شد: جهاد کشاورزی کمیته ای نیز برای نظارت و جلوگیری از تخریب زمین های کشاورزی در ایام نوروز تشکیل دهد چرا که برخی افراد سودجو از فرصت تعطیلات سوء استفاده می کنند.
وی همچنین با تقدیر از مسوولان دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود برای برنامه ریزی مناسب در استقبال از شهدای گمنام، افزود: برنامه ای فرهنگی با عنوان فصل شیدایی در مراکز استان ها تدارک دیده شده که این برنامه در شاهرود نیز اردیبهشت ماه توسط یکی از موسسه های فرهنگی- مذهبی اجرا می شود.
فرماندار شاهرود همچنین آمار جمعیت استان بر اساس سرشماری سال 95 را 702 هزار و 360 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد، 218 هزار و 628 نفر معادل 31.2 درصد از جمعیت استان در شهرستان شاهرود ساکن هستند.
هاشمی به پیگیری مصوبات سفر ربیس جمهوری نیز اشاره ای داشت و گفت: 150 میلیارد ریال از مصوبات زیرساخت های مسکن مهر در گام نخست برای مسکن مهر شهر شاهرود تخصیص یافت .
وی اضافه کرد: از مجموع 143 میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری برای شهرستان، 45 درصد معادل 64 میلیارد تومان تخصیص یافته و باقی آن نیز تا پایان سال 96 پرداخت می شود.
رییس شورای اداری شهرستان شاهرود اعتبارات تملک دارایی این شهرستان در سال 95 را نیز 61 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان، 20 میلیارد تومان یعنی 33.1 درصد تخصیص یافته است.
هاشمی در بخش دیگر صحبت های خود به اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید در سال 95 اشاره کرد و گفت: خودکفایی گندم، انجام بیمه همگانی و ثبات اقتصادی از مهم ترین این کارها ست.
وی به سفر هیات دولت به استان و اجرای سرشماری نفوس و مسکن نیز اشاره کرد و افزود: راهپیمایی اربعین نیز رخداد مهم دیگر سال جاری بود و طی آن، ستاد اربعین شهرستان شاهرود که برای نخستین بار موفق به برپایی موکب هایی در کربلای معلا شده بود، به عنوان ستاد برتر استان معرفی شد.
معاون استاندار سمنان با بیان اینکه امکانات شهرستان باید برای دو رخداد بزرگ سال آتی آماده شود، تصریح کرد: برگزاری انتخابات و میزبانی از مسافران نوروزی دو اتفاق بزرگی است که برای آن ها برنامه ریزی های بسیاری انجام شده است.
هاشمی با بیان اینکه 11 کمیته ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان کار خود را از سه ماه پیش آغاز کردند، اضافه کرد: نمایشگاه نوروزی نیز امسال با هدف افزایش ماندگاری مسافران، معرفی توانمندی های شهرستان و کاهش تصادفات برپا می شود.
وی برپایی نمایشگاه نوروزی سوغات و صنایع دستی را منبع اقتصادی کوتاه مدت دانست و گفت: انجام این کار نمونه کوچکی از اقتصاد مقاومتی است و به مدت 20 روز دستکم برای 50 نفر اشتغال زایی می کند.
هاشمی یادآور شد: راه اندازی دوباره کارخانه کنسانتره نمونه بزرگ تری از تحقق شعار اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی بود و می توان رضایت و شادی را از فعالیت این کارخانه در چهره کشاورزان منطقه مشاهده کرد.
وی از طرح های صندوق کارآفرینی امید در شهرستان یاد کرد و گفت: در حوزه کارآفرینی، 40 درصد از طرح های استان در شاهرود بوده که معادل 34.6 درصد اعتبارات استان را در این حوزه به خود اختصاص داد.
رییس شورای اداری شهرستان شاهرود ادامه داد: 43 درصد از اعتبارات تسهیلات ازدواج این صندوق در استان به شاهرود اختصاص یافته که معادل 39 درصد از پرونده ها است.
همچنین در یایان نشست فرماندار شاهرود به ارایه گزارشی از پرداخت تسهیلات از طریق سایت بهین یاب به واحدهای صنعتی و کشاورزی این شهرستان پرداخت.
به گفته وی 21 درصد از اعتبارات اختصاص یافته از سوی دولت برای واحدهای صنعتی و کشاورزی استان سمنان، در شهرستان شاهرود پرداخت شده است.
امام جمعه شاهرود نیز در این نشست گفت: مدیران دستگاه های اجرایی با حضور در نشست های عمومی انقلابی و مذهبی می توانند ارتباط بیشتری با مردم داشته و آنان را دلگرم تر کنند.
حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی بیان کرد: با نزدیک شدن به پایان سال، هریک از مسوولان در خلوت بین خود و خدای خویش ببیند به چه میزان برای مردم کار انجام داده و در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری حرکت کرده است.
وی افزود: در سال 96 نیز با گوش فرادادن به پیام رهبر معظم انقلاب، باید برای تحقق شعار سال در حوزه کاری خود تلاش کرد.
امام جمعه شاهرود با تشریح بخشی از نامه 53 امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر، یادآور شد: گاهی مردم در برابر قانون مرتکب خلافی می شوند و در این شرایط هنر مدیران این است که با گذشت و محبت با آنان برخورد کنند چرا که به گفته امام علی (ع)، آن ها برادران دینی و یا آفرینشی یکدیگر هستند.
امینی تاکید کرد: باید محبت به مردم را پوشش دل خود قرار داد چرا که انجام کاری مصنوعی و ظاهرسازی هیچ فایده ای ندارد.
وی تاکید کرد: بهترین نسخه عملی شفابخش نظام اداری در برخورد مدیران با مردم در کلام امیرالمومنین(ع) آمده و نظام اسلامی نیز بر همین پایه استوار شده است.
از مجموع 740 طرحی که در سامانه بهین یاب نام نویسی کرده و مشمول پرداخت تسهیلات بودند، 138 طرح مربوط به شاهرود است. 74 میلیارد و 259 میلیون تومان تسهیلات دولتی به واحدهای تولیدی در شاهرود پرداخت شده است.
7359 /6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشاردهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.