به گزارش ایرنا، بهروز اسودی روز شنبه در بیست و چهارمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود: شرکت خودروسازی فردا با 250 میلیارد تومان سرمایه گذاری، برای دریافت هشت میلیارد تومان تسهیلات از یک بانک دچار مشکل شده است.
وی با اشاره به اینکه بانک از هشت میلیارد تومان تسهیلات درخواستی این واحد تولیدی به عنوان سرمایه در گردش با 2 میلیارد تومان موافقت کرده است، خاطرنشان کرد: از تسهیلات درخواستی شرکت کلران نیز سه میلیارد تومان و از تسهیلات درخواستی شرکت رویان دارو پنج میلیارد تومان پرداخت شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه از 50 میلیارد تومان تسهیلات درخواستی واحد سیم و کابل مغان فقط 10 میلیارد تومان پرداخت شده است، بیان داشت: به جای تعدادی از واحدهای تولیدی که مدارک مورد نیاز بانک را تامین نکردند نیز طرح‌های دیگر جایگزین شد.
دبیر کمیسیون شورای هماهنگی بانک های استان سمنان با اشاره به اینکه بانک های استان بر اساس میزان تولید واحدها به آن ها به عنوان سرمایه در گردش تسهیلات پرداخت می کند، افزود: تسهیلات سرمایه در گردش از مرحله تامین مواد اولیه تا فروش محصولات تولیدی در نظر گرفته می شود.
حسن مونسان با بیان این که هیچ مشکلی برای ارایه تسهیلات به واحد خودروسازی فردا ندارد، یاد آورشد: پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش با توجیه اقتصادی، فنی و میزان سهمیه بانک ها برای پرداخت تسهیلات پرداخت می شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان نیز در این نشست با اشاره به اینکه در آینده ای نزدیک، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی برای پیگیری مصوبات 60 طرح اقتصادی به سمنان سفر می کند و باید گزارشی از پیشبرد این طرح ها تدوین شود، خاطرنشان کرد: با هم افزایی افزایش همکاری بین دستگاه های مرتبط درباره تکالیف این 60 طرح پیگیری شود.
محمود قنبری با بیان اینکه 60 طرح اقتصادی مهم استان سمنان در سفر سوم وزیر امور اقتصادی و دارایی باید به نتیجه برسد، خاطرنشان کرد: تصمیمات و مصوبات در حوزه اقتصادی و به ویژه صنعت و معدن باید مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و عمل گرایی باشد.
محمد همتیان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و جمعی از مسوولان شهرستان سمنان حضور داشتند.
با هدف تحقق اهداف و برنامه های چشم انداز اقتصادی مقاومتی در سال اقدام و عمل، از 60 طرح صنعتی، معدنی و کشاورزی به تصویب رسیده در سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی در دی 95 به استان سمنان، 30 طرح مهم و موثر استان در این نشست برای افزایش رونق تولید، توسعه و ایجاد اشتغال بررسی شد.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.