به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود نهی از منکر را بخشی از سیره عملی حضرت فاطمه زهرا (س) خواند و افزود: نهی از منکر در گام نخست در کلام و نوشتار و آن هم به شیوه مثبت انجام می شود اما گاهی سخن گفتن به تنهایی تاثیری ندارد.
وی با بیان اینکه دختر گرامی پیامبر اسلام(ص) هیچ گاه حاکمان زمان خود را با لقب و عنوان آنان خطاب نکرد، یادآور شد: این کار و یا گریه ایشان پس از وقایع پیش آمده در زمان رسول الله (ص) نوعی قهر بوده و پیام خود را دارد.
خطیب جمعه شاهرود با تشبیه این وضعیت به موقعیت کنونی نظام جمهوری اسلامی بیان داشت: در ارتباطات خارجی نیز اصل بر مذاکره است اما وقتی که گفت و گو اثری ندارد، گاهی باید قهر کرد.
امینی ادامه داد: صندوق ها ی مالی و سازمان های بین المللی در دست دشمنان است و این ما هستیم که برای حفظ استقلال اقتصادی خود باید تا جای ممکن از کالایی که حاصل دسترنج کارگر و تولید کننده ایرانی است، خرید کنیم.
وی با اشاره به تاکید های مقام معظم رهبری درباره حمایت از تولید داخلی، گفت: در نظام جمهوری اسلامی نباید به گونه ای باشد که از پول بیت المال در اداره های دولتی برای خرید کالای خارجی استفاده شود در حالی که آن کالا مشابه داخلی دارد .
امام جمعه شاهرود همچنین در بخش دیگر صحبت های خود، به هفته منابع طبیعی اشاره و خاطر نشان کرد: پیامبر گرامی اسلام هزار و 400 سال پیش بر اهمیت حفظ درختان و محیط زیست تاکید داشته اند.
امینی با بیان اینکه باید همواره توجه به منابع طبیعی و محیط زیست در اولویت کارها قرار داشته باشد، افزود: با این حال به بهانه حفظ درختان و منابع طبیعی نباید جان انسان ها را به خطر انداخت.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشاردهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.