محمدرضا جهان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا یکی از چالش های اساسی در سمنان را کمبود آب آشامیدنی اعلام کرد و افزود : می توان با فرهنگ سازی و صرفه جویی در مصرف آب، بخش قابل توجهی از این چالش را برطرف کرد.
وی اظهار داشت : براساس تفاهم نامه ای که بین اداره کل آموزش و پرورش و شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان منعقد شد، طرح مهام در سال جاری در بین بیش از 48 هزار دانش آموز اجرا می شود.
وی خاطرنشان کرد : هدف از اجرای این طرح ارایه راه کارهای اساسی برای بهینه سازی مصرف آب در بین دانش آموزان و والدینشان است که با اجرای آن در سال گذشته شاهد کاهش چشمگیری در صرفه جویی مصرف آب آشیامیدنی در استان بوده ایم.
جهان ادامه داد : دانش آموزان آینده سازان جامعه هستند و باید اصول صحیح زندگی و فرهنگ سازی چگونگی مصرف سرمایه های ملی به آن ها آموزش داده شود و نباید رویکردهای اشتباهی که گریبان گیر جامعه کنونی استان شده است به نسل های آینده منتقل شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان این که در سال 94 بیش از سه هزار و 800 دانش آموز در این طرح شرکت کردند، تصریح کرد: براساس آمار ارایه شده از سوی شرکت آب و فاضلاب استان سمنان در سال گذشته بیش از 48 هزار متر مکعب آب آشامیدنی با اجرای طرح مهام صرفه جویی شد.
جهان اضافه کرد : برگزاری نشست های آموزشی و کلاس های فرهنگی برای افزایش یادگیری دانش آموزان در استفاده بهینه از مصرف آب از جمله برنامه های فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش برای اجرای طرح مهام در مدارس استان است.
وی تصریح کرد : در سال گذشته براساس آمار ارایه شده از شرکت آبفای استان سمنان ، خانواده های هر کدام از دانش آموزان حاضر دراین طرح، 12متر مکعب در سال در مصرف آب صرفه جویی کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: دانش آموزان به دلیل علم آموزی و فراگیری مسایل فرهنگی جدید می توان والدین خودشان را در استفاده بهینه از منابع طبیعی و ملی هدایت کنند و دستگاه های اجرایی استان تاکنون در انتقال بسیاری از چالش های استان به دانش آموزان برای فرهنگ سازی عملکرد مثبتی داشتند.
استان سمنان بیش از 120 هزار نفر دانش آموز دارد.
7339/6026/
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.