عباس رستمی روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا تجدید نظر در خصوص استانداردهای ملی را یکی از اولویت‌های سازمان ملی استاندارد برشمرد و افزود: برای تحقق این مساله، ۲۵ فقره از استانداردهای ملی در استان سمنان، مورد تدوین و تجدید نظر قرار گرفت.

وی بیان کرد: هم چنین، ۷۶ فقره بازنگری استانداردهای ملی در حوزه تدوین اداره کل استاندارد استان سمنان در سال گذشته انجام شد.

مدیرکل استاندارد استان سمنان ادامه داد: با توجه به فراوانی واحدهای تولیدی و صنعتی در استان، مشارکت و ایفای نقش پررنگ در کیفی‌سازی استانداردها یکی از برنامه‌های این اداره کل است.

وی به ضرورت ارتقای استانداردهای ملی تاکید و تصریح کرد: بازنگری و تجدید نظر استانداردهایی که سال‌ها از تدوین آن‌ها گذشته است، منجر به به روز رسانی و افزایش کیفیت محصول و ارتقای ایمنی و سلامت جامعه می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان سمنان به نقش استاندارد در صادرات و رونق اقتصادی اشاره و خاطر نشان کرد: تدوین و بازنگری استانداردها افزون بر رونق تولید داخلی و ایجاد جهش در آن، افزایش میزان سهم واحدهای صنعتی از بازارهای جهانی را به دنبال دارد.

۱۲۵ فقره پروانه کاربرد نشان استاندارد از نوع اجباری و ۱۰ پروانه استاندارد تشویقی مربوط به فرآورده‌های تولید شده در واحدهای تولیدی و خدماتی سال ۹۸ در استان سمنان صادر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.