حجت‌الاسلام ‌والمسلمین اسماعیل تدینی روز شنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: ۹ وقف مذکور شامل ۱۲ رقبه مسکونی، تجاری و آب است.

وی افزود: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با ثبت ۴ مورد وقف جدید از ابتدای سالجاری رتبه اول استان در ایجاد وقف جدید را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: اداره اجرایی بسطام نیز ۲ مورد وقف جدید از ابتدای سال در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه به ثبت رسانده است.

وی عنوان کرد: همچنین ۲ مورد وقف جدید در شهرستان میامی در سال ۹۹ انجام‌شده و به ثبت رسیده است.

تدینی اظهار کرد: یک مورد وقف جدید در سمنان شامل سه واحد آپارتمان مسکونی نیز ایجاد شده است.

وی گفت: یکی از مصادیق احسان وقف است و به‌واسطه انجام این عمل خیرخواهانه می‌توانیم بسیاری از معضلات جامعه خود را برطرف کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان عنوان کرد: نیازهای استان به منظور ارائه مشاوره قبل از وقف توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان شناسایی شده است.

وی افزود: یکی از اقدامات اداره های اوقاف و امور خیریه استان سمنان، ارائه مشاوره به واقفان در هنگام تنظیم وقفنامه است تا نیات خود را بر اساس نیازهای روز جامعه تعیین کنند.

تدینی تصریح کرد: وقف احسانی بی‌منت است که در آن واقف با وقف بخشی از مال خود، آن بخش از دارایی را از مالکیت خود خارج کرده و تا قیامت در راستای نیت تعیین‌شده در وقفنامه استفاده می‌شود.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، به ‌واسطه انجام وقف است که نام واقف خیراندیش تا قیامت زنده می‌ماند و آثار و برکات و ثواب این امر خداپسندانه تا روز قیامت در پرونده واقفین ثبت و ضبط می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.