منوچهر فخری روز چهارشنبه در همایش شهرداران استان سمنان، افزود: بودجه سال گذشته شهرداری‌های استان هشت هزار و ۶۹۰ میلیون ریال بود. 

وی یادآور شد : استان سمنان دارای ۲۰ شهرداری فعال است و ۸۰ درصد جمعیت استان در مناطق شهری ساکن هستند. 

وی سرانه مردم استان سمنان در مناطق شهری از بودجه شهرداری ها را ۱۵ میلیون ریال دانست و گفت: سرانه تولید زباله در استان سمنان به ازای هر نفر، کمتر از یک کیلوگرم است.

فخری شهرداری‌ها را تاروپود مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: میزان اثرگذاری هر نهادی به نقش‌ و اقدام‌های مثبت آن بستگی دارد و شهرداری ها نیز می توانند مرکز و نقش اصلی در اجرای طرح های مختلف اقتصادی ، عمرانی ، فرهنگی ، اجتماعی ایفا کنند. 

وی اضافه کرد: سال گذشته ، یک منطقه به شهرداری سمنان اضافه شد که لازم است برای خدمات رسانی مطلوب تر ، در شهر شاهرود هم شهرداری منطقه ای علاوه بر شهرداری مرکزی ایفای نقش کند.

وی اظهار داشت: طرح‌های عمرانی اثربخش و بسیار ارزشمندی در استان سمنان در حال انجام است که ساخت ندامتگاه ۳۰۰ نفره سمنان ، ندامتگاه دامغان، تعریض جاده شاهرود-آزادشهر، تعریض جاده سمنان-فیروزکوه، ساخت بخش سوانح سوختگی و سرطان بیمارستان کوثر، بخش ساختمان مهندسی دانشگاه سمنان ، پیگیری روند اجرای سدفینسک، ساخت جاده حرم تا حرم قطعه گرمسار -سمنان و صدها طرح دیگر، از جمله این طرح‌های عمرانی هستند.

فخری به توزیع اعتبارهای ملی اشاره کرد و گفت: شاخص توزیع اعتبارها باید تنها براساس رویکرد جمعیتی لحاظ نشود و برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر نیاز است در تصویب و تخصیص اعتبارها، شاخص جمعیت هم لحاظ گردد.

وی ادامه داد: برنامه محور بودن شهرداری‌ها، از سلیقه محور شدن شهرداران جلوگیری می‌کند که باید با همکاری معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، برای تدوین این برنامه‌ها اقدامات لازم انجام شود.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری های جدید در دستور کار شهرداری های استان سمنان است و اقدام های خوبی از سوی شهرداری دامغان با راه‌اندازی واحد تجاری مشارکتی در سال ۹۸ انجام‌ شد.

فخری به مشارکت شهرداری‌های استان سمنان برای مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: گندزدایی معابر شهری و اجرای طرح های ضدعفونی، از طرح هایی بود که توسط شهرداری ها به خوبی مدیریت شد و بدون شک مردم نیز قدردان زحمات و تلاش های کارکنان شهرداری ها به ویژه پاکبانان هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: اقدام‌ها و جانفشانی‌های پاکبانان و نیروهای خدماتی شهرداری های استان سمنان برای مقابله با کرونا از یادها پاک نخواهد شد و این اقدام‌های ارزشمند در تاریخ ثبت می شود.

مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز به صورت ویدئو کنفرانسی با این نشست ارتباط داشت. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.