غلامرضا بینائیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه بر اثر سیلاب بهار سال گذشته ۲۳ رشته قنات این شهرستان دامغان خسارت دید، ابراز داشت: این تعداد قنات به طول ۶۰ هزار و ۵۵۰ متر را شامل می‌شود که بین ۲۰ تا ۷۰ درصد دچار خسارت شدند.

وی ضمن بیان اینکه از محل اعتبارات ملی و استانی بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی این تعداد رشته قنوات در دامغان تخصیص داده‌شده است، افزود: که این میزان اعتبار در مقایسه با سال گذشته چهار برابر رشد داشته است.

رئیس اداره فنی و زیربنایی جهاد دامغان بابیان اینکه همه ساله بازسازی و مرمت قنوات انجام می‌شود، افزود: با توجه به اینکه قنات به عنوان یکی از اصلی ترین منابع تأمین آب کشاورزی محسوب می‌شود لذا مرمت همه ساله آن‌ها در دستور کار عملیات اجرایی اداره فنی و زیر بنایی مدیریت جهاد کشاورزی دامغان قرار دارد.

بینائیان در ادامه تصریح کرد: مرمت قنوات به عنوان میراث به‌جامانده از نیاکان گذشته از الویت‌های اجرایی خاص محسوب می‌شود که پرداختن بیشتر به موضوع نگهداری از آن‌ها خصوصاً در مناطق حاشیه کویر شهرستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: دامغان ۱۲۵ رشته قنوات دارد که حیات شهرستان از نظر وابستگی کشاورزی به آب قنات است که امیدواریم در ادامه روند بتوانیم سهم مهمی در بهبود وضعیت آب‌وخاک ایفا کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1411658
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.