محمدحسن امینیان شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: کلیه صاحبان مشاغل، اصناف و بازاریان شهرستان دامغان می‌توانند پس از دریافت کد سلامت، به شروع فعالیت خود بپردازند.

وی ادامه داد: افراد می‌توانند به سامانه سلامت وزارت بهداشت و کسبه اصناف مراجعه کنند و پس از ارائه کدملی، عنوان شغل و موارد خواسته شده، در صورت صلاحیت با دریافت کد رهگیری واحد صنفی خود را بازگشایی کنند.

امینیان اظهار داشت: ۴۰ شغل پرخطر اعلام شده از سوی وزارت بهداشت نیز تا اطلاع بعدی مجاز به فعالیت نخواهند بود.

وی عنوان کرد: از ابتدای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، تعداد ۵۰ واحد صنفی غیرضروری در دامغان به علت رعایت نکردن مقررات ستاد مقابله با کرونا پلمب شدند. 

امینیان اضافه کرد: امیدواریم افراد پس از بازگشایی واحدهای تجاری و صنوف، با رعایت مصوبه‌ها و دستورالعمل‌های صادره از ستاد مقابله با کرونا از شیوع این ویروس جلوگیری کنند. 

رئیس اتاق اصناف شهرستان دامغان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا نظارت و بازرسی‌ها به منظور اجرای صحیح طرح افزایش یافته است. 

شهرستان دامغان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که دارای حدود پنج واحد صنفی دارای پروانه کسب است. 

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده مانند در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.