رضا مهدیان روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: پروانه انتشار  محیانامه اسفندماه ۹۸ به مدیر مسئولی موسی سعیدی به شماره ۸۶۲۲۲ از معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده و شروع به کار می کند. 

وی گفت : این نشریه در حوزه فرهنگی واجتماعی آغاز به فعالیت می کند.

مهدیان با بیان اینکه نشریه های محلی به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند، تصریح کرد : نشریه ها می توانند نقش وی‍ژه ای در عمران و آبادانی شهرها و مناطق روستایی ایفا کنند. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود گفت: در عصر ارتباطات هیچ صنعتی نمی تواند بدون بهره گیری از ظرفیت وسایل ارتباط جمعی همگام با تحولات جهانی پیشرفت نماید. 

مهدیان با بیان اینکه نشریات محلی بسترمناسبی در راستای صنعت گردشگری است، افزود : معرفی بخش های مختلف اقتصادی،معدنی ، صنعتی و جاذبه های تاریخی، چشم اندازهای طبیعی و زیست محیطی منطقه از فعالیتهای مطبوعات محلی محسوب می شود. 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود گفت : نشریات محلی وظیفه هدایت افکار عمومی و نظارت بر روابط میان مردم و مسئوولان را بر عهده دارند. 

در استان سمنان ۳۶ ناشر و  ۳۹۰ مولف که ۱۰۰تن از آن ها شاهرودی هستند، فعالیت دارند.

در شهرستان شاهرود ۱۴ نشریه فعالیت می کند که گستره فعالیت برخی از آن ها استان های سمنان ،گلستان و مازندران است، علاوه براین همه خبرگزاری ها و روزنامه های سراسری نمایندگی هایی در این شهرستان دارند.

همچنین ۷۰ کانون فرهنگی و هنری در این شهرستان فعالیت می کنند.

شهرستان شاهرود با سه بخش بیارجمند،مرکزی و بسطام در شرق استان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.