علی‌اکبر عباسی راد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: سه هزار و ۷۰۰ نهال به منظور ایجاد بادشکن در مزارع گندم و جو در روستای برم دامغان غرس شد.

وی ادامه داد: این تعداد نهال با هدف جلوگیری از کاهش خسارت‌های احتمالی در مسیر و جهت باد با تفاهم‌نامه بین اداره منابع طبیعی دامغان و آستان قدس رضوی انجام شده است. 

عباسی راد بیان کرد: در اجرای این طرح، تامین نهال و نظارت برعهده منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و کاشت، حفاظت و نگهداری از درختان بر عهده آستان قدس رضوی است. 

وی تمامی نهال های غرس شده را از نوع مثمر دانست و گفت: به منظور استفاده مطلوب و صرفه اقتصادی، نهال های غرس شده از نوع سنجد و عناب است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان تصریح کرد: هدف از این طرح ایجاد فضای سبز است که در این راستا نیز تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا با توزیع دقیق نهال و نگهداری و آبیاری مناسب از نهال های غرس شده به این امر دست یابیم.

تعداد ۶۰ هزار اصله نهال از گونه های زبان گنجشک، اقاقیا، سنجد، عرعر، سروخمره ای، ارغوان، توت، سرو شیراز، زیتون تلخ، کاج مشهد و سرو نقره ای، در هفته منابع طبیعی در شهرستان دامغان توزیع و غرس شد که در این راستا ۲۰ هکتار به فضای سبز این شهرستان اضافه شده است. 

شهرستان دامغان دارای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای ۹۸ درصد از آن سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.