اسماعیل عرب معصومی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه تمام برنامه‌های عمومی هفته منابع طبیعی با توجه به شیوع ویروس کرونا لغو شده است، اظهار داشت: ۳۵ هزار اصله نهال در گرمسار توزیع می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پیش‌ازاین برای اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و جهادی درزمینه درختکاری با محوریت مدارس و دانشگاه‌های گرمسار برنامه‌ریزی‌شده بود، تصریح کرد: تمام برنامه‌ها در راستای جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا لغو شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی گرمسار خاطرنشان کرد: عموم مردم شهر گرمسار، روستاهای توابع این شهرستان و بخش ایوانکی می‌توانند با مراجعه به اداره منابع طبیعی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و انجمن دوست داران محیط‌زیست نهال به‌صورت رایگان تهیه کنند.

عرب معصومی با اشاره به اینکه برخی از این نهال‌ها مثمر و برخی غیر مثمر هستند، افزود: این نهال‌ها از نوع اقاقیا، عرعر، زبان‌گنجشک، کاج، سنجد، سرو شیراز، سرو خمره‌ای، سرو نقره، زیتون‌تلخ و توت خواهد بود.

وی یادآور شد: حفظ و صیانت از منابع طبیعی و هوای پاک و جلوگیری از فرسایش خاک ازجمله مهم‌ترین رویکردهای این نهاد در اجرای طرح درختکاری به مناسبت هفته منابع طبیعی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.