نادر فخری شامگاه پنجشنبه در همایش شورای اسلامی روستاها و دهیاری های شهرستان شاهرود، افزود:  در ۴۱ سال گذشته هموطنان در ۳۰ انتخابات با بصیرت و موقعیت‌شناسی شرکت کرده و با انتخاب مسقیم و غیر مستقیم در تعیین سرنوشت خود نقش داشتند.

وی بیان کرد: در نظام اسلامی مردم به خواست خود مسیر ترقی و توسعه کشور را انتخاب می کنند و  انتخابات نشانه مردم سالاری دینی است.

وی با اشاره به اینکه در ۸ سال جنگ تحمیلی ۳۵ کشور از صدام حمایت می کردند، ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون ۴۱ سال است که در حوزه های گوناگون از جمله فرهنگی و اقتصادی دشمنان با نظام اسلامی در جنگ هستند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان شاهرود یک هزار و ۴۷ شهید تقدیم انقلاب کرده است، اظهار داشت: مردم شاهرود با تقدیم سه هزارو ۵۰۰ جانباز و ۸۵ آزاده و با دارا بودن ۴۸ خانواده ۲ شهید، چهار خانواده سه شهید و ۳۸ شهید عملیات مرصاد دین خود را به انقلاب ادا کردند.

فخری با بیان اینکه با تدبیر ارزشمند و حکیمانه رهبری مسیر انقلاب مردمی براساس آموزه های دینی ادامه دارد، ابراز داشت: دشمنان فکر می کردند انقلاب ایران هم به مانند برخی کشورها تثبیت نخواهد شد و آنان می توانند دوباره به ایران مسلط شوند.

معاون استاندار سمنان ادامه داد: دشمنان به این نتیجه رسیدند که با جنگ نظامی نمی توانند مردم ایران را تسلیم کنند، جنگ فرهنگی را با هدف سست کردن پایه های اعتقادی مردم به راه انداختند.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه دشمنان از تهاجم فرهنگی هم بهره ای نبردند، افزود: دشمنان با به کارگیری تحریم های ظالمانه سعی کردند تا فشار اقتصادی به مردم تحمیل کرده و موجبات یاس و نامیدی را فراهم کنند.

به گفته وی، هدف دشمنان از این فشارها این بود که بگویند نظام جمهوری اسلامی ناکارآمد است و حکومت نمی تواند توسعه، عمران و آبادانی را برای مردم به ارمغان آورد.

وی تاکید کرد: اگر اعتقاد، ایمان و بصیرت مردم وهوشمندی رهبری نبود سرنوشت ما هم به مانند کشورهای دیگر منطقه بود.

فخری، خواست دشمنان را ایجاد یاس و نامیدی بین مردم خواند و تصریح کرد: دشمنان تلاش می کنند تا اعتماد مردم نسبت مسئولان نظام کاهش یابد و وظیفه مسئولان ایجاد امید و نشاط در جامعه است، با صداقت می توان اعتماد مردم را به دست آورد.   

شوراها به عنوان معتمد جامعه روشنگری کنند

فرماندار شاهرود با بیان اینکه دهیاران و شوراها با همدلی و همراهی مردم می توانند در خنثی سازی توطئه دشمنان نقش به سزایی داشته باشند، گفت: شوراها معتمد مردم هستند و مقبولیت و محبوبیت خاصی بین مردم دارند و می توانند در شرایط کنونی توطئه ها دشمنان را خنثی و به آگاهی مردم بیفزایند.

فخری، سلامت انتخابات، قانونمداری و مشارکت حداکثری را ضروری خواند و افزود: شهرستان شاهرود در بسیاری از شاخص های کشوری دارای رتبه های خوبی است و مردم این شهرستان با مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو در کشور این شاخص را هم ارتقا خواهند داد.

فرماندارشاهرود با بیان اینکه دهیاران نمایندگان دولت در روستاها هستند، ادامه داد: شهرداری ها و دهیاران پیشانی خدمت به مردم و خدمات نظام هستند.

وی با بیان اینکه این همایش ها در ۲ بازه زمانی ۱۴ تیرماه به مناسبت روز دهیاری و شهرداری ها و ۱۲ آذرماه به مناسبت روز قانون اساسی برگزار خواهد شد، افزود: بخشداران به طور فصلی نشست با دهیاران را برگزار کنند تا هم افزایی مطلوب تری در جهت رفع مشکلات روستاها انجام شود.

فخری، از دهیاران خواست نصب تابلو در ورودی روستاها در معرفی جاذبه های گردشگری، اماکن زیارتی و آثار باستانی در دستور کار قرار دهند.

وی همچنین نصب تابلو شهدا در ورودی شهر روستاها را ضروری خواند و افزود:  با نصب این تابلوها که از ارزش های انقلاب هستند، نسل آینده را آگاه سازیم.

فرماندار شاهرود ادامه داد: باید از هربخش شهرستان ۲ نماینده معرفی شود تا در کارگروه مشورتی مشکلات روستاها مورد بررسی قرار گیرد.   

ساخت سالن ورزشی، استقرار پزشک، تعریض جاده ها، تامین آب آشامیدنی و لوله کشی، سرقت احشام، استقرار آمبولانس، تکمیل آنتن دهی تلفن همراه، توانمند سازی جوامع محلی، آسفالت جاده و معابر روستا و مدیریت پسماند روستاها از جمله موارد طرح شده در  این نشست بود.

   شهرستان شاهرود با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت و ۵۳ هزار کیلومتر مربع وسعت در شرق استان سمنان قرار دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.