معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در این زمینه به ایرنا گفت: قیمت نان با وجود افزایش هزینه‌ها در نانوایی‌ها در این استان از سال ۹۳ تاکنون تغییری نداشته است.

وی با اشاره به زیان‌ده بودن نانوایی‌ها در اثر افزایش دیگر هزینه‌های آن‌ها بیان کرد:  نانوایی‌ها برای جبران هزینه‌ها از کیفیت و وزن چانه نان کاسته بودند و این عاملی در کاهش استاندارد نان‌های استان سمنان شده بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ادامه داد: طبق مصوبه سران سه قوه و اجازه آن‌ها به ستادهای استانی تنظیم بازار کشور قیمت نان در تهران و برخی استان‌ها افزایش پیدا کرده بود.

وی تصریح کرد: دیگر استان‌های کشور افزایش قیمت نان را پیش از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین اجرا کردند اما در استان سمنان برای کاستن فشار بر روی اقشار مردم اکنون این مساله اجرا شد.

عسگری خاطرنشان کرد: قیمت‌های جدید نان در استان سمنان برابر با قیمت نان در دیگر استان‌ها و حتی کمتر از برخی استان‌های همجوار است.

وی با بیان اینکه پایین بودن کیفیت نان سبب متضرر شدن مردم استان سمنان بود،  تاکید کرد: نانوایی‌ها به علت بالابودن هزینه‌های تحمیلی، درخواست مکرر برای افزایش قیمت نان داشتند.

وی ابراز داشت: این تصمیم با هماهنگی ستاد تنظیم بازار و شورای تامین استان سمنان اتخاذ شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان  با اشاره به اینکه طبق قانون صنفی محدودیتی برای تعداد نانوایی‌ها وجود ندارد، یادآور شد: براساس قانون رقابت، هر نانوایی که نان با کیفیت در اختیار مردم قرار دهد با استقبال مواجه می‌شود.

بر اساس مصوبه این کارگروه قیمت‌های جدید چهار نوع نان اصلی به این شرح اعلام می‌شود:

نان لواش با وزن چانه ۱۷۰ گرم ، یارانه‌ای ۲۵۰ تومان و نیمه یارانه‌ای ۳۵۰ تومان

نان  بربری با وزن چانه ۵۱۰ گرم ، یارانه‌ای ۷۵۰ تومان و نیمه یارانه‌ای هزار تومان

نان تافتون با وزن چانه ۳۲۵ گرم ، یارانه‌ای ۵۰۰ تومان و نیمه یارانه‌ای ۶۰۰ تومان

نان سنگک ساده که در سراسر استان به صورت نیمه یارانه‌ای و با وزن نان ۴۸۰ گرم پخت می‌شود از امروز با قیمت ۱۵۰۰ تومان به دست مردم می‌رسد.

بر اساس تقاضای مشتری برای استفاده از کنجد در نان سنگک قیمت آن افزایش می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.