محسن طباطبائیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با توجه به بارندگی‌های امسال و نظارت در زمان برداشت، عملکرد محصول سیب‌زمینی در دامغان افزایش پیدا کرد و به بیش از سه هزار تن برآورد می‌شود.
وی تصریح کرد: بارندگی های سال جاری، حمایت های جهاد کشاورزی از کشاورزان و آموزش های لازم به کشاورزان باعث افزایش حدود ۴۰ درصدی سطح زیرکشت سیب‌زمینی نسبت به سال گذشته در دامغان شده است.
طباطبائیان گفت: برداشت سیب‌زمینی سال گذشته در دامغان، بیش از ۲ هزار تن بود که با این میزان افزایش برداشت، امیدواریم بتوانیم سطح زیر کشت این محصول را نیز افزایش دهیم.
طباطبائیان ادامه داد: برداشت این محصول هم اکنون در دامغان آغاز شده است و تا اواسط آذرماه نیز ادامه دارد.
وی اضافه کرد: در هر یک هکتار زمین کشاورزی، سه تن سیب زمینی کاشته می شود که پس از برداشت، ۲۰ درصد سیب زمینی های تولیدی به عنوان بذر نگهداری و بقیه به بازار عرضه می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان ادامه داد: کشت این محصول از اوایل خرداد امسال در منطقه رودبار دامغان در دستور کار قرار گرفت و عملیات کاشت، داشت و برداشت سیب زمینی در دامغان برای بیش از ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.
مهم‌ترین ارقام سیب‌زمینی قابل‌ کشت در این شهرستان، اگریا و باراکا است که توسط ۱۵۰ بهره بردار کشاورزی کشت می شوند. ۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است  و پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.