علیرضا آشناگر روز پنجشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: یکی از مشکلات واحدهای معدنی استان سمنان نبود امکانات زیرساختی مانند آب، برق و گاز برای فرآوری است.
آشناگر اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید ۸۰۰ میلیون دلار در گمرک سمنان ثبت سفارش شده است که این امر در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در استان تاثیرگذار بوده است.
وی تصریح کرد: تولید ناخالص داخلی استان سمنان ۱۳۰ هزار میلیارد ریال است و فرودگاه‌های سمنان و شاهرود در بخش های عمرانی به پیشرفت های خوبی رسیدند و دالان‌های راه شمال به جنوب و شرق به غرب کشور در مسیر استان سمنان از ظرفیت های قابل توجه برای ایجاد اشتغال است.
استاندار سمنان افزود: سهم تسهیلات استان برای رونق تولید بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال است و سمنان در شاخص‌های مختلف برای جذب اعتبار رتبه خوبی در کشور دارد.
آشناگر گفت: ۷۲ طرح سفر اول رئیس جمهوری به استان با اعتبار ۹ هزار میلیارد ریال پیشرفت عمرانی و فیزیکی خوبی دارد و برای سفر دوم دکتر روحانی بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار جذب شده است.
استاندار سمنان اضافه کرد: رفع مشکلات اقتصادی برای توسعه استان در دستور کار است و با برنامه ریزی اصولی برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی سمنان تلاش می‌شود.
در این نشست احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان،‌مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، غلامرضا کاتب نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، ابولفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان،‌ حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مسئولان استانی حضور داشتند.
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری به منظور افتتاح چند طرح عمرانی و آموزشی و شرکت در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی سمنان در قالب سفر یک روزه به این استان سفر کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.