غلامرضا کاتب روز  پنجشنبه در آیین نمادین آغاز سال تحصیلی در دانشگاه گرمسار افزود: اکنون تهران در حال خفه شدن می باشد و جمعیت قابل توجه پایتخت باعث بروز مشکلات متعدد برای شهروندان شده است.
وی خاطر نشان کرد: در توسعه فناوری و دانش‌ بنیان در سال ۹۳ ایران رتبه ۱۳۰ جهان را داشت که این رقم در سال ۹۷ به ۷۵ رسید و اکنون هزاران مرکز پژوهشی و علمی در کشور وجود دارد.
کاتب ادامه داد: ۲۱ دانشگاه ایران در رتبه‌های بین المللی دارای شاخص هستند و عزم دانشجویان ایران اسلامی برای توسعه کشور بی‌نظیر است.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد دانشجویان و مسئولان دانشگاه گرمسار برای توسعه علمی در غرب استان بی نظیر است و در یکسال گذشته بیش از ۱۲۵ میلیارد ریال در بخش های عمرانی و آموزشی هزینه شد.
کاتب اضافه کرد: در سفر سال گذشته رئیس‌جمهوری به استان سمنان، ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای دانشگاه گرمسار تصویب شد که تاکنون ۶۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
وی اضافه کرد: تکمیل فضای آموزشی در گرمسار نیازمند همکاری مسئولان است و برای اجرای این طرح اکنون ۷۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: بیش از چهار میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو در کشور فعالیت دارند و در استان سمنان به ازای هر ۶ نفر یک نفر دانشجو است در حالی که این رقم در گرمسار به ازای هر چهار نفر یک نفر دانشجو است.
در سفر محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری به شهرستان گرمسار سه طرح آموزشی و علمی دانشگاه گرمسار به بهره برداری رسید.
شهرستان گرمسار در غرب استان سمنان واقع شده است و بر اساس سرشماری سال ۹۵ این شهرستان ۷۷ هزار و ۴۲۱ نفر در ۲۵ هزار و ۵۸۵ خانوار دارد که شامل ۳۹ هزار و ۱۷۲ نفر مرد و ۳۸ هزار و ۲۴۹ نفر زن و ۶۲ هزار و ۱۹۰ جمعیت شهری و ۱۵ هزار و ۲۳۱ جمعیت روستایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.