حمیدرضا حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: کرک و موی بز، جوجه یک روزه، پر و تخم شترمرغ، پولت تخم‌گذار، تخم مرغ، کنجاله سویا، آلایش غیر خوراکی دام و  داروهای دامی از جمله فرآورده‌های دامی و دارویی صادراتی استان سمنان در نیمه نخست امسال و سال‌گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه نیمه نخست امسال بیشترین میزان ارزآوری مربوط به صادرات آلایش غیرخوراکی دامی و کرک و موی بز بوده است، ادامه داد: ارزش صادرات سال گذشته محصولات دامی و دامپزشکی استان در بخش دارو و فراورده های دامی ۱۰ میلیون دلار بود.

وی ابراز داشت: ۶۰ درصد صادرات دامپزشکی استان سمنان در سال گذشته مربوط به داروهای دامی بود و ۶ میلیون دلار از مجموع صادرات استان در سال ۹۷ مربوط به داروهای دامی بود.
حسینی یادآور شد: سال گذشته کرک و موی بز به کشورهای اروپایی مانند انگلیس و آسیای میانه، اجزای حرام دام به کشورهایی مانند ویتنام و بیش از ۲۰۰ قلم داروهای دامی شامل پماد، قرص، کپسول، سرم، محلول خوراکی، مکمل دارویی و پودر به کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس ارسال شد.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: خودکفایی و صادرات در تولید داروهای دامی از دستاوردهای انقلاب است و اکنون ۵۰ درصد داروهای دامپزشکی مورد نیاز کشور در استان سمنان تولید و تامین می شود که مایه افتخار این استان است.
۵۱۱ واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۳ مزرعه مرغ تخم‌گذار، ۱۲ واحد پرورش شتر مرغ، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۱۹ هزار و ۲۰۰ قطعه و ۴۲۱ مزرعه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه‌ریزی ۱۰ میلیون قطعه در هر دوره و بقیه مربوط به پولت، سایر ماکیان و مرغ اجدادی است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.