مهدی جمال روز سه‌شنبه در همایش گردشگری آموزش، مهارت و اشتغال استان سمنان همزمان با هفته گردشگری در تالار دانش دانشگاه سمنان افزود: ۳۰ تا ۴۰پژوهش در زمینه گردشگری در استان سمنان انجام شده که کاربردی نیست و ضروری است اعتبار و سرمایه صرف پژوهش‌های کاربردی شود.
وی ادامه داد: رشد ۳۷.۵ درصدی گردشگری نشانه توسعه گردشگری در استان سمنان است، ولی توسعه گردشگری تدریجی است و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برای تحقق شعار تبدیل استان از «معبر به مقصد» در تلاش است.
وی اظهار داشت: سفر ارزان قیمت در دستور کار مسئولان برای رونق گردشگری قرار دارد.
جمال تصریح کرد: همه در باره جامع گردشگری مطالبه دارند، اما اکنون استان در مرحله اجرای طرح جامع گردشگری نیست، بلکه اکنون گردشگری در استان سمنان در حد خدمات است، ولی برای رسیدن استان به جایگاه واقعی خود در تلاش هستیم.
به گفته وی، آموزش، مهارت و اشتغال، زمینه ساز رونق و توسعه گردشگری است و این راهبرد برای برنامه‌ریزی در استان سمنان به منظور توسعه گردشگری مدنظر است.
جمال یادآور شد: استان سمنان ۸۲ اقامتگاه بومگردی دارد و این افتخار دولت تدبیر و امید برای روشن نگهداشتن چراغ روستا و جلوگیری از مهاجرت است.
وی اضافه کرد: توسعه گردشگری نباید تنها به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان محدود باشد و ظرفیت مالی همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط بهتر است در این مسیر هدایت شود.
وی با اشاره به دستور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر معرفی استان سمنان به عنوان یکی از محورهای توسعه گردشگری، بیان کرد: اولین شرط توسعه گردشگری در استان تغییر نگاه مسئولان استان است.
ولی الله تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور شرکت در این همایش یک روزه به سمنان سفر کرده است.
پنجم مهر ماه برابر با ۲۷ سپتامبر روز جهانی جهانگردی نام‌گذاری شده است. شعاری که سازمان جهانی جهانگردی برای سال ۲۰۱۹ برگزیده «گردشگری و اشتغال؛ آینده‌ای بهتر برای همه» است. برنامه های هفته گردشگری امسال در ایران نیز با شعار «آموزش، مهارت و اشتغال» از پنجم مهرماه آغاز شده است.
۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.