خلیل دلپاک روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته ۹ هزار نفر از استان سمنان برای بهره‌مندی معنوی در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند، امسال، با توجه به حذف دریافت روادید، این آمار افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: سفر مشتاقان زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلا به مناسبت اربعین از طریق گذرنامه امکان‌پذیر است و شهروندان بدون دریافت گذرنامه به کشور عراق سفر نکنند.

مدیرحج و زیارت استان سمنان ادامه داد: برای نام‌نویسی به منظور شرکت در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی زائران ۲۲۰ هزار ریال هزینه ثبت نام، ۱۵۰ هزار ریال هزینه بیمه و ۷۰ هزار ریال برای دریافت خدمات پزشکی به هلال احمر پرداخت می کنند.

دلپاک تصریح کرد: زائران می توانند به صورت گروهی در قالب کاروان و انفرادی برای شرکت در آیین پیاده روی اربعین حسینی اقدام کنند و محدودیتی در این بخش وجود ندارد.

وی اضافه کرد: مرز معین استان سمنان برای عزیمت زائران به کشور عراق مرز مهران تعیین شده است و زائران برای شرکت در این آیین از دیگر مرزهای مشترک با کشور عراق تردد نکنند.

مدیر حج و زیارت استان سمنان گفت: در صورتی که بدون گذرنامه شهروندان برای پیاده‌روی اربعین وارد کشور عراق شوند، از هرگونه مزایای بیمه درمانی و رفاهی محروم می شوند و زائران موظف به رعایت شرایط قانونی در این سفر زیارتی هستند.

۲۱ دفتر حج و زیارت در استان بیش از ۷۰۲ هزار نفری سمنان فعال است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.