مدیر آموزش و پرورش شاهرود دوشنبه در جمع هنرجویان هنرستان فنی شهید باهنر این شهر در آیین زنگ بازگشایی مدارس شهرستان شاهرود گفت: این دانش آموزان در یکهزار و ۴۲۹ کلاس درس و ۱۷۸ واحد آموزشی دولتی و غیر دولتی و ۶۰ واحد پیش دبستانی سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

سید محمد موسوی افزود: با وجود محدودیت ها ، برای  افزایش رشته ها و ایجاد فضای آموزشی در شان دانش آموزان این منطقه تلاش شده است.

وی گسترش عدالت آموزشی و تقویت بنیه علمی نیروها را از برنامه های آموزش و پرورش استان سمنان برشمرد و ادامه داد: ۴۲ درصد دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای مشغول تحصیل هستند.

موسوی تاکید کرد: ترویج بیشتر فرهنگ نماز ،تدوین برنامه گام دوم انقلاب در مدارس و افزایش رضایتمندی همگانی و گسترش رشته های فنی و حرفه ای از برنامه های آموزش و پرورش است.

سرپرست فرمانداری شاهرود هم در این آیین گفت: دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای باید به دنبال کسب مهارت بیشتر باشند چراکه علم و مهارت آموزی در این رشته ها با همدیگر عجین است.

احمد خرم افزود: با هدف گذاری و برنامه ریزی صحیح می توان  به قله های موفقیت در رشته های فنی و حرفه ای سریعتر دست یافت و آنان که  مهارت دارند بیکار نخواهند ماند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد معتادان بی سواد هستند ، ادامه داد: دانستن همراه مهارت ورزی موفقیت در زندگی را به دنبال خواهد داشت.

در این آیین برای نخستین بار دستگاه تراش" سی ان سی " که از دقت بسیار بالا برخودار است رونمایی شد.

 این دستگاه قرار است در هنرستان فنی شهید باهنر مورد استفاده هنرجویان قرارگیرد.

۱۰۲۳/۶۱۶۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.