احمد همتی روز دوشنبه در آیین زنگ مهر و مقاومت همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در دبیرستان محمد رسول الله شهرستان سمنان افزود: تغییر مستمر مدیریت وزارت آموزش و پرورش و کمبود منابع مالی باعث شکوفا نشدن استعدادهای درخشان در کشور می شود.

وی خاطر نشان کرد: استعدادهای درخشان و موفقی در کشور داریم که از این ظرفیت‌ها نتوانستیم به شایسته‌ترین نحو برای توسعه کشور بهره ببریم.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی می گوییم دانش آموزان و نوجوانان اساس توسعه در کشور هستند باید زیرساخت‌ها فراهم شود و در چارچوب مشخص این نخبگان آموزش ببینند.

همتی تصریح کرد: کینه‌توزی‌های دشمنان خارجی و برخی کج سلیقگی‌ها در ۴۰ سال گذشته در شکوفا نشدن استعدادها در کشور تاثیر گذار بود.

نسبت دادن سبک تربیتی غربی به آموزش و پرورش روا نیست

وی اضافه کرد: برخی افراد به ناحق به آموزش و پرورش انتقاد می کنند و در نشست‌هایی می گویند که وزارت آموزش می خواهد سبک تربیتی غربی را در کشور نهادینه کند که این سخنرانی‌ها ناروا و اشتباه است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  آموزش و پرورش بیش از ۳۶ هزار شهید تقدیم انقلاب و کشور کرده است و باید جایگاه این وزارتخانه را حفظ کرد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر برخی افراد با رویکردها اشتباه و ناروا می گویند در این دولت امید به زندگی مردم کاهش یافت که این صحبت‌ها هیچ‌گونه پایه اصولی ندارد و در ۴۰ سال گذشته شاخص امید به زندگی در کشور ۲۰ سال افزایش یافت که این آمار در جهان بی‌نظیر است.

توجه به آموزش و پرورش در اولویت مجلس

همتی اضافه کرد: توجه به آموزش و پرورش و کارکنان آن از اولویت‌های مهم در کنار بحث امنیت و سلامت در مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برنامه پنج ساله ششم توسعه و بودجه ۹۸ برنامه‌های خوبی برای رفع مشکلات مختلف آموزش و پرورش پیش بینی شده است که امیدواریم دولت این برنامه را اجرا کند.

همتی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه و بودجه ۹۸ براساس تصویب نمایندگان مجلس برنامه رتبه‌بندی معلمان باید اجرا شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح بیمه همگانی، بیمه طلایی، هم ترازشدن حقوق‌ کارکنان و بازنشستگان آموزش و پرورش و ایجاد سازمان نظام معلمی از برنامه‌هایی است که از سال‌های گذشته در گام اجرایی و یا در دست بررسی قرار داشت.

دو سوم مدارس کشور فرسوده است

همتی تصریح کرد: دو سوم مدارس کشور فرسوده است و شایسته دانش آموزان کشور نیست که در مدارس این چنینی تحصیل کنند.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه هوشمندسازی مدارس از سوی وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش امضا شد که باید با برگزاری نشست‌های کارشناسی این طرح هرچه سریع‌تر در مدارس استان اجرایی شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود کمبود اعتبار، دانش آموزان استان سمنان در کنکور سراسری رتبه دوم کشور را کسب می کنند که با رفع مشکلات زیرساختی باید استعدادهای بیشتری شکوفا شود.

در این آیین مرتضی شکوهی مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا آشناگر استاندار سمنان، حبیب الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان، و جمعی از مسئولان استان سمنان حضور داشتند.

سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در استان سمنان با ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز، هشت هزار و ۵۰۰ معلم در ۶ هزار کلاس درس آغاز شد.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.